Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Trh s pirátskými kompakty loni dosáhl 4,5 miliardy dolarů

Redakce MAM26. 7. 2004

Hudební piráti jsou stále o krok před vydavatelskými firmami. Hodnota ilegálního trhu v loňském roce vyšplhala na 4,5 miliardy dolarů, což představuje téměř 15 procent celosvětových tržeb z prodeje hudby. Ve stejném roce objem legálního hudebního trhu poklesl o 7,6 procenta na 32 miliard dolarů.
Firmy však mohou být částečně spokojené. Z hlediska objemu prodeje se pirátství v loňském roce zvýšilo o čtyři procenta po předchozím nárůstu o 14 procent.
Podle statistik Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) prodej pirátských kompaktních disků v roce 2003 překročil miliardu kusů. Legálních CD se prodalo 2,7 miliardy.
V České republice přitom poměr prodaných legálních a nelegálních disků vyznívá mnohem hrozivěji. “U nás se prodalo přes čtyři milióny pirátských nosičů. Je to zhruba stejné číslo, jako v roce 2002,” uvedl předseda české sekce IFPI Karel Kučera. Gramofirmy přitom prodaly 4,37 miliónu nosičů. “Na domácím trhu se úroveň pirátství udržuje kolem 50 procent – to je více než v západních zemích, ale méně v porovnání s východní Evropou,” dodal Kučera, který pirátství považuje za hlavní příčinu čtyřletého poklesu tržeb hudebního průmyslu.
Federace ve své výroční zprávě představila seznam deseti zemí, jež považuje z hlediska pirátství u kompaktních disků za nejproblémovější. Ten zahrnuje člena skupiny G8 Rusko a také Španělsko, které je jediným zástupcem Evropské unie. Dalšími trvalkami v seznamu byly Brazílie, Čína, Tchaj-wan, Ukrajina, Thajsko, Mexiko a Paraguay. Poprvé se zde objevil Pákistán, jenž nahradil Polsko.

Hospodářské noviny, 26. 7. 2004, autor: (abo, čtk)

×

British Home Stores chce vstoupit na český oděvní trh

Starší článek

CzechTourism chystá tendr

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více