SPIR hlásí zájem o tendr
Neveřejná soutěž na realizátora nové podoby měření návštěvnosti internetových serverů a sociodemografického profilu návštěvníků českého internetu NetMonitor přilákala devět subjektů. Podle zadavatele výzkumu, Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), se jedná o eMerite, GfK, iAudit International, Internet Billboard, Mediaresearch (ve spolupráci s polskou společností Gemius), Millward Brown, Network Media Service, STEM/MARK, United Interactive (ve spolupráci s Factum Invenio).
„Počet a renomé přihlášených výzkumných agentur je pro SPIR potvrzením toho, že internet je již plnohodnotným médiem v mediálním mixu,“ domnívá se předseda výkonné rady SPIR Petr Bednář. Současně se podle něj potvrzuje pozice SPIRu coby respektované asociace zastupující zájmy celého trhu.
Kontrakt se současným realizátorem výzkumu NetMonitor – společností Factum Invenio – doběhne v lednu 2005. Nový navazující projekt by měl usilovat o rozšíření a zkvalitnění stávajícího modelu. Nabídky předložené nejpozději do 17. srpna bude vyhodnocovat Výběrová komise, kterou jmenovala Výkonná rada SPIR.
V komisi zasednou Petr Bednář (Ringier ČR), Milan Beneda (Beyond Interactive), Jiří Lahvička (Atlas), Petr Matoušek (MAFRA), Jana Prouzová (ARBOmedia), Vítek Smékal (OMD), Martin Šebesta (NetCentrum), Jiří Vítek (Mindshare) a Jan Vobecký (Computer Press).
„V komisi figurují jak odborníci na výzkumy, metodologii a měření, tak uživatelé dat, která má výzkum poskytovat. Výběr by tak měl respektovat zájmy všech subjektů pohybujících se na internetovém reklamním trhu,“ vysvětluje personální obsazení orgánu Petr Bednář. Po dohodě se Sdružením vydavatelů internetových titulů (SVIT) při Unii vydavatelů jsou v komisi zastoupeni i členové SVITu.
-sch-