Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Senát podpořil zákon, který má omezit rozesílání spamu

Redakce MAM29. 7. 2004

Až desetimilionová pokuta má hrozit těm, kteří budou rozesílat elektronickou poštou nevyžádanou inzerci či reklamní sdělení, tedy takzvaný spam. Počítá s tím návrh zákona, který podpořil Senát. Nyní ho posoudí ještě prezident.
Od normy se nedá očekávat, že by spam zlikvidovala, upozorňují internetové firmy. Ve čtvrtek o tom hovořili senátoři, ale i autor předlohy, ministr informatiky Vladimír Mlynář (US-DEU). Řekl, že není tak naivní, aby si myslel, že jeden zákon spam zcela potlačí, přesto jde podle něj o krok správným směrem.
Omezený dopad nového zákona o službách informační společnosti vyplývá z toho, že více než 99 procent nevyžádané pošty přichází do Česka ze zahraničí, kde jsou jeho původci těžko postižitelní.
Spamy se stávají morem informační společnosti, řekl Mlynář již dříve ve sněmovně. Zákon podle něj v souladu s evropskými směrnicemi počítá s úplným zákazem nevyžádané reklamní mailové pošty a zavádí nový systém. Na jeho základě by lidé elektronickou poštou dostávali obchodní sdělení jen v případě, že s tím budou výslovně souhlasit.
Podle antivirové společnosti MessageLabs bylo na konci loňského roku nevyžádanou reklamou 56 mailů ze sta. O rok dříve to bylo 34 procent zpráv. Odborníci odhadují škody způsobené v tuzemsku spamem na desítky milionů korun. Ztráty vznikají na straně uživatelů na poplatcích za stahování e-mailů i za čas věnovaný jejich čtení a mazání.
Častými tuzemskými šiřiteli nevyžádaných sdělení bývají poskytovatelé mailových služeb zdarma. Ti si ale většinou zajistí souhlas uživatele se zasíláním těchto zpráv ve smluvních podmínkách.
Poté, co nová legislativa vstoupí v platnost, bude mít podle mluvčí ministerstva informatiky Kláry Volné každý uživatel, kterému chodí nevyžádané reklamní maily, možnost stěžovat si Úřadu pro ochranu osobních údajů. Úřad by pak mohl viníkovi udělit pokutu až deset milionů korun.
Senát po krátké rozpravě vyjádřil vůli návrhem zákona se nezabývat. V praxi to znamená totéž jako schválení, norma putuje k prezidentovi.

×

Nová šéfka MTV chystá provokativní program

Starší článek

USA schválily fúzi BMG a Sony Music

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více