RRTV vyhlásila řízení na rozhlasovou licenci pro severní Čechy

29. 7. 2004 16:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) vyhlásila výběrové řízení na rozhlasovou licenci pro severní Čechy. Licence je určena na vysílače v České Lípě, Liberci-Výšině a Liberci-Javorníku. Zájemci se mohou přihlásit do 25. srpna. „Vítěze bychom mohli vyhlásit zhruba do dvou měsíců,“ řekl místopředseda RRTV Jiří Šenkýř.
Součástí licence je možnost vysílat na třech vysílačích Česká Lípa 103,3 MHz, Liberec-Výšina 97,1 MHz a Liberec-Javorník 95,5 MHz. Na nich v současné době nikdo nevysílá.
Jak Šenkýř uvedl, hledání nových kmitočtů je proces velice složitý, protože éter v České republice je zahlcen. „Můj osobní názor je, že už bych více prostor nezahušťoval, protože puštění jednoho vysílače způsobí komplikace řadě vysílačů v republice,“ řekl Šenkýř. Dodal, že v okruhu sto či dvou set kilometrů se muže snížit počet posluchačů někomu jinému.
Je to prý důvod, proč se klade velký důraz na nastupující digitalizaci. „Digitální vysílání má obrovské množství možností,“ uvedl místopředseda vysílací rady.
Podle něj zůstává volná velice malá část kmitočtů a volné vysílače mají velmi nízké výkony kolem sto watt. To je případ i ostatních dvou letošních řízeních na rozhlasové licence, které RRTV vyhlásila – vysílače v Brně-Husovicích a v Praze- Vinohradech. „Mají nízký výkon, ale tím, že jsou ve městech, tak přece jen v okruhu několika set metrů je hodně posluchačů,“ míní Šenkýř.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.