Prodej piva podporují zábavní akce i nižší cena
Podpora prodeje národního nápoje – piva – nezaškodí nikdy. Počasí letošního léta, které zatím odbytu většinou nepřálo, k tomu však přímo vybízí.
Producenti ale volí různé cesty. K netradiční formě přes letošní prázdninové měsíce přistoupil Královský pivovar Krušovice, který se v posledních letech potýká s poklesem odbytu. Vždy od pátku do neděle je v restauracích, které vyberou obchodní zástupci výrobce, desítka levnější o dvě koruny. “Je to jakýsi dárek našim konzumentům zaměřený na podporu prodeje v letních měsících,” tvrdí mluvčí pivovaru Vlastimil Bradáč.
Krušovice jsou průkopníkem této marketinkové akce na českém trhu. Ostatní pivovary se tomu brání. “O žádném podobném cenovém opatření neuvažujeme,” říká Alexej Bechtin, mluvčí Plzeňského Prazdroje, největší pivovarnické skupiny v zemi. “Tak to určitě ne!” přidává se Zdeněk Mikulášek z Rodinného pivovaru Bernard.
Právě v Humpolci zvolili jinou cestu. Počátkem srpna pořádají dvoudenní Pivní slavnosti, kde se představí například populární skupiny Mig 21 či Mňága a Žďorp. “Této akce se pravidelně účastní okolo deseti tisíc lidí. Nejedná se čistě o regionální záležitost, protože přijíždějí návštěvníci z celé republiky,” dodává Mikulášek.
Podobnou strategii zvolily i Pivovary Staropramen. Na akci z roku 2001 a 2002 pod názvem Pivní výcvikový tábor loni navázal Chlapark. Letos se již představil v Olomouci a Českých Budějovicích. Do dalších třech měst zavítá do konce srpna. “Všude hrála, nebo bude hrát skupina Divokej Bill, pivní bar o délce čtyřicet metrů je samozřejmostí,” říká mluvčí firmy Simona Krautová.
Na podporu kulturních a sportovních akcí vsadil Budějovický Budvar či Plzeňský Prazdroj. Plzeňští byli navíc sponzorem fotbalového týmu na portugalském Euru. Značka Pilsner Urquell figuruje i ve sponzorském poolu pro olympijské hry v Aténách.
Drinks Union zase zahájil výstavbu značkových restaurací Zlatopramen, první z nich otevřel minulý týden v Mladé Boleslavi.
Hospodářské noviny 20. 7. 2004