Prodej pirátských kompaktních disků loni překročil miliardu

22. 7. 2004 13:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodej pirátských kompaktních disků v loňském roce překročil miliardu kusů. Hodnota ilegálního trhu tak vyšplhala na 4,5 miliardy dolarů, což představuje téměř 15 procent celosvětových tržeb z prodeje hudby. Oznámila to Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) a dodala, že více než každý třetí prodaný kompaktní disk byl pirátský.
Z hlediska objemu prodeje se pirátství v loňském roce zvýšilo o čtyři procenta po předchozím nárůstu o 14 procent. Zpomalení růstu je pro hudební průmysl příznivou zprávou, představitelé IFPI nicméně uvedli, že budou i nadále prosazovat přísnější protipirátské zákony. Pirátství je považováno za hlavní příčinu čtyřletého poklesu tržeb hudebního průmyslu.
Federace ve své výroční zprávě představila seznam deseti zemí, jež považuje z hlediska pirátství u kompaktních disků za nejproblémovější. Ten zahrnuje člena skupiny G8 Rusko a také Španělsko, které je jediným zástupcem Evropské unie. Dalšími trvalkami v seznamu byly Brazílie, Čína, Tchaj-wan, Ukrajina, Thajsko, Mexiko a Paraguay. Poprvé se zde objevil Pákistán, jenž nahradil Polsko.
Předseda IFPI Jay Berman uvedl, že na některých velkých trzích, kde mají spotřebitelé omezenější přístup k internetu, jako jsou Brazílie, Mexiko a Rusko, pirátství u fyzických kompaktních disků stále přesahuje internetové pirátství.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.