Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Při nákupu kosmetiky roste obliba samoobslužných prodejen

Redakce MAM9. 7. 2004

Lidé stále častěji kupují kosmetiku a drogerii v samoobslužných specializovaných prodejnách. Zatímco v roce 2002 zde nakupovala pětina zákazníků, nyní je to téměř třetina. Podobný počet lidí si oblíbilo nákup v hypermarketech. Vyplývá to z květnového průzkumu společnosti Incoma Research, která spolupracovala s GfK Praha.
Naopak obliba malých pultových drogerií a postupně také supermarketů a obchodních domů podle průzkumu Drogerie 2004 klesá. Podle Petry Nadaské z Incomy Research jde o trend celého maloobchodního trhu.
Rostoucí zájem o nákup ve specializovaných samoobslužných drogeriích a hypermarketech spolu podle analytika společnosti Unilever Jaroslava Círa souvisí. Obliba hypermarketů stoupá s tím, jak si domácnosti uvědomují výhodu větších nákupů jednou za týden či 14 dní. „Lidé také vnímají ceny v hypermarketech jako příznivější,“ podotkl Cír. Zároveň dodal, že je zde proti jiným obchodům i nabídka zábavy, dětských koutků nebo občerstvení.
„Nákupy v hypermarketech se však většinou uskutečňují v rámci rodiny anebo alespoň s manželem. Takový nákup nedává prostor na dostatečné potěšení z výběru kosmetiky,“ poznamenal Cír. Ženy proto zejména dražší kosmetiku nakupují v drogeriích, kde mají více času a větší možnost výběru.
Hypermarketům a samoobslužným drogeriím dávají podle průzkumu přednost lidé, kteří nakupují značkové zboží. „Šíře sortimentu a příjemné nákupní prostředí je pro ně důležitější než cena,“ podotkla Nadaská.
Zájem je také o výrobky od přímých prodejců, a to zejména o dekorativní a pleťovou kosmetiku. Jejich nabídky podle průzkumu využívá 29 procent domácností. Mezi zákazníky jsou především mladší lidé a lidé se středoškolským a vysokoškolským vzděláním. Dominantní postavení na trhu má společnost Avon, vyplývá z průzkumu.
„Avon ve východní Evropě a v České republice roste závratným tempem,“ potvrdil Cír. Ženy mají možnost si o kosmetice povídat, výrobky jsou cenově dostupné a výběr není omezený prostorem na polici v obchodě, doplnil analytik.
Průzkum Drogerie 2004 dále zjistil, že pokračuje koncentrace trhu. Tržby patnácti největších prodejců drogerie a kosmetiky pokrývají 63 procent celkových tržeb. Jde například o řetězce Ahold, Billa, Carrefour, Kaufland nebo Tesco Stores ČR a specializované řetězce dm drogerie markt, droxi nebo Rossmann.

Zavřít reklamu

Nike a Adidas už brojí na další bitvu

Starší článek

KPMG: Turisty lákají Praha a lázně, ostatní regiony zaostávají

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: TV Nova

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.