Prazdroj prodá 50 000 hl Frisca, které uvedl na trh v květnu
Zejména vysoký zájem mladých lidí a žen o nový nízkoalkoholický sladový nápoj Frisco, který Plzeňský Prazdroj uvedl na trh v květnu, zajistí podniku vyšší letošní prodej oproti plánu. Tohoto prvního nápoje mimo tradiční výrobu piva, který produkuje Prazdroj v sesterském podniku v polské Poznani, se letos na českém trhu prodá téměř 50 000 hektolitrů. To je zhruba roční produkce malého českého pivovaru, řekl mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin.
“Ve světě je tato produktová kategorie pro mladé lidi do 30 let velmi silně rostoucí,” uvedl manažer značky Martin Kuděla. Kvůli změně životního stylu směrem ke zdraví a podnikání se zejména mladí lidé více orientují na méně alkoholické produkty a hledají nové druhy nápojů, které jejich rodiče neznají.
Pivní trh je delší dobu stabilní, spotřeba lihovin klesá a vína mírně roste. Podobná situace je také v Německu a Dánsku, které patří ve spotřebě piva mezi silné země. Právě ve věkové kategorii do 30 let objevil Prazdroj prodejní prostor. Většina vyspělých zemí takový nápoj typu tzv. ciderů na trhu má.
Polský pivovar, který také patří do skupiny SABMiller, produkuje podobný typ nápoje Redd’s – ovocné pivo s chmelem, který je za tři roky mezi mladými a ženami značně populární.
Nápoj s citrónovo-jablečnou chutí odebírá nyní podle Bechtina přes 3500 barů, klubů a diskoték. V červenci zahájil Prazdroj distribuci do restaurací, Frisco je také ve většině hypermarketů. Prazdroj nyní začíná i s dodávkami do středně velkých obchodů.
V květnu a červnu oslovil pivovar konzumenty více než 600 venkovními reklamními plochami v 16 městech, inzeráty v tisku a rádiích.