Počet čínských uživatelů internetu stoupl v červnu téměř o třetinu

20. 7. 2004 11:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Počet uživatelů internetu v Číně se na konci června meziročně zvýšil o 28 procent na 87 milionů. Oznámilo to dnes Čínské centrum pro informace o internetové síti (CNNIC) s tím, že nárůst byl podpořen prudkým rozvojem širokopásmového připojení k internetu. Počet čínských internetových stránek stoupl o 32,2 procenta na 627 tisíc a počet registrovaných domén dosáhl 380 tisíc. Internet je v Číně pozorně sledován státními regulačními orgány. Ty mohou uzavřít domácí stránky a zablokovat zahraniční stránky, které považují za nevhodné.
Přes silný růst má Čína o více než polovinu méně uživatelů internetu než Spojené státy, jež jsou největším internetovým trhem na světě. USA jsou domovem zhruba pětiny z odhadovaných 945 milionů uživatelů po celém světě.
Počet uživatelů používajících širokopásmové připojení se v Číně v červnu meziročně zvýšil o 79 procent na 31,1 milionu. Tento růst je podporován masivním budováním širokopásmových služeb prostřednictvím dvou největších domácích pevných telefonních sítí, které vlastní firmy China Telecom a China Netcom. Během minulého roku investovaly obě společnosti stovky milionů dolarů, aby své sítě přizpůsobily k poskytování internetových služeb prostřednictvím technologie ADSL. Širokopásmové připojení přes kabelové televize se v Číně rozvíjí mnohem pomaleji kvůli velké roztříštěnosti v odvětví.
Čínský regulační úřad pro kabelovou televizi nedávno ohlásil plán přechodu 30 milionů zákazníků na digitální služby, které jsou podmínkou pro širokopásmové připojení k internetu, během několika příštích let. Pokrok v této oblasti je ale pomalý. Ke konci loňského roku činil počet předplatitelů digitální televize pouze zhruba 400 tisíc osob, píše agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.