Optimismus jen pro někoho
“Po několika letech hospodářské nejistoty jsou vyhlídky na růst v průmyslu médií a zábavy povzbuzující,” sdělil agentuře Reuters Wayne Jackson, pracovník poradenské agentury PricewaterhouseCoopers, která zveřejnila výhledy do roku 2008. Optimismus zprávy předpovídající roční nárůsty ve výši 6,3 % vychází z existence nenasycených trhů v Asii a ze skutečnosti, že země jako Čína nebo Indie intenzivně investují do rozvoje komunikačních a mediálních infrastruktur. Největší, 20% růst předpovídají analytici PricewaterhouseCoopers rozšiřování globálních videoher, které bude podporováno stále rozsáhlejším a snadnějším přístupem populace k vysokorychlostnímu internetu. Globální výdaje na reklamu by měly ročně růst o 5,3 %, přičemž se 6,8 % na tom bude nejlépe televize. U tištěných médií má být tempo růstu nižší: 4,3 % u časopisů a jen 3,3 % u novin. Po čtyřech letech poklesu by příští rok měl znamenat obrat také pro hudební média. Restrukturalizace a účinnost protipirátských opatření by jim měly přinést dvouprocentní růst.
Ekonom, 9. 7. 2004, Autor: (MIŠ)