Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nová šéfka MTV chystá provokativní program

Redakce MAM29. 7. 2004

Celosvětově populární hudební stanici MTV čekají změny. Vystřídalo se tu nejvyšší vedení. Novou šéfkou MTV Networks, která patří zábavnímu koncernu Viacom, se stala Judy McGrathová. A její první programové plány potvrzují, že se chystá MTV omladit a zmodernizovat.
V “nové” MTV se mají více prolínat odlišné hudební žánry, rozdílné módní styly. Velký důraz klade nová ředitelka především na úspěšné působení na poli virtuálního trhu s hudbou, na který MTV právě vstupuje.
Legální stahování hudby z internetu je přitom nejen v USA, ale i v Evropě stále populárnější a mohlo by MTV přinést značné zisky. Podle expertů má MTV šanci se na virtuálním trhu prosadit. “V konkurenčním boji na tomto poli jí prospívá právě její tradiční značka,” uvedl analytik Bill Carter pro list The New York Times.
Změny, které MTV chystá, však nejrychleji zaznamenají televizní diváci. Prvním (a provokativním) projektem, který McGrathová připravuje, má být společensko-kulturní Logo, první kanál v USA programově plně určený homosexuálně orientované divácké skupině. “Konfliktů se nebojím,” citoval McGrathovou The New York Times. Právě kontroverzní programy by navíc mohly MTV pomoci získat další diváky.
Odborníci ani lidé z branže se netají tím, že je zvolení Judy McGrathové potěšilo. Především šéfové velkých gramofirem si už nyní pochvalují dlouhodobě dobré vzájemné vztahy, které s novou šéfkou MTV mají.
“Není to žádná chladná a vypočítavá manažerka, tahle žena hudbě a stylu opravdu rozumí. Věřím, že toho může MTV hodně nabídnout,” myslí si například Andrew Slater, šéf gramofirmy Capitol Records, divize EMI. Nejsou to ale jen obchodní partneři, kdo se z nové funkce McGrathové radují.
Podle Cartera má nová šéfka MTV velké šance úspěšně navázat na práci svého předchůdce, Toma Frestona. “Freston dovedl tuto stanici k rekordním ziskům, několikanásobně zvýšil její sledovanost, udělal z ní jednu z nejúspěšnějších divizí Viacomu,” míní Carter.
Ziskovost MTV potvrzují čísla z posledních let. Její profit nyní činí přes dvě miliardy dolarů, příští rok mají její výnosy podle odhadů agentury Bloomberg přesáhnout dokonce pět miliard dolarů.
Právě Freston přitom McGrathovou na své místo dosadil předtím, než sám povýšil na post jednoho z vice prezidentů koncernu Viacom.
“MTV vstoupila do jednadvacátého století více než úspěšně a McGrathová evidentně zná recept na to, jak v této cestě pokračovat,” uvedl Carter pro New York Times.
Nová šéfová není v MTV žádným nováčkem – pro “věčně mladou” hudební stanici pracuje už více než jedenáct let. Poslední dva roky přitom zastávala pozici programové ředitelky kanálů VH1, Country Music Television a Comedy Central.
Nová šéfka přitom od začátku neskrývá svou loajalitu a obdiv ke svému předchůdci. “Nahradit Toma Frestona ve vedení MTV mi někdy připadá jako chtít vystřídat Bono Voxe v čele U2,” uvedla s nadsázkou McGrathová.
Třeba se ukáže, že i Bona tu a tam vystřídat lze. A možná i ku prospěchu posluchačů.

Hospodářské noviny, 29. 7. 2004, autor: Irena Zemanová

×

Nominace na televizní ceny: Samá známá jména

Starší článek

Senát podpořil zákon, který má omezit rozesílání spamu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více