Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nejnavštěvovanějšími řetězci jsou Kaufland a Hypernova

Redakce MAM22. 7. 2004

Téměř každý druhý Čech letos nakupoval v hypermarketu Kaufland, který se tak stal nejnavštěvovanějším obchodním řetězcem v České republice. V posledním půlroce do něj alespoň jednou zavítalo 48 procent lidí. Následovaly Hypernova (42 procent lidí), Penny Market (38 procent) a Albert (35 procent). Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnily společnosti Incoma Research a GfK Praha. Na dalších místech se v průzkumu umístily Plus Discont a Tesco Hypermarket (po 31 procentech), Jednota (30 procent), Globus (29 procent), Billa a Lidl (po 28 procentech).
Kaufland je první i jako hlavní nákupní místo potravin, protože takto jej označilo 15 procent zákazníků. Lídři diskontního trhu Penny Market a Plus Diskont se s preferencemi osm, respektive sedm procent umístili na celkově třetím a čtvrtém místě. Řetězec Lidl považují za své hlavní nákupní místo dvě procenta českých domácností, což odpovídá jeho relativně krátkému působení na českém trhu. Ostatní diskontní řetězce Coop Diskont a Norma nedosáhly ani jednoprocentní hranice.
Výzkum podle Kateřiny Střelské z Incomy ukázal stagnaci obliby jednotlivých maloobchodních formátů. I přes mírný pokles preferencí hypermarketů, způsobených převážně poklesem Kauflandu, v nich nakupuje 34 procent českých domácností. Zhruba pětina populace dává přednost supermarketu (21 procent) a 18 procent diskontním prodejnám. Podíl malých samoobsluh a pultových prodejen dosáhl 25 procent.
Zákazníci diskontů si svou prodejnu vybírají zejména pro jejich příznivé ceny, upozornila Střelská. Druhým nejčastěji uváděným důvodem je blízkost prodejny. Nadprůměrně často zákazníky diskontů také lákají akční slevy, rychlé odbavení bez dlouhých front a možnost nákupu autem.
Z regionálního pohledu mají diskonty nejsilnější pozice v obcích od pěti do 20 tisíc obyvatel, kde jim konkurují pouze menší prodejny. Tato kategorie sídel je ještě příliš malá pro hypermarkety, takže diskonty zde díky své expanzivní politice vyplnily prázdné místo v obchodní síti prodejen, uzavřela Střelská.

×

“Ředitel úspor” čeká na vyšší příjmy

Starší článek

Česká televize hospodařila loni se ztrátou

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více