Na Slovensku zavedeny peoplemetry, výsledky v říjnu
Agentura TNS SK v těchto dnech ukončila na Slovensku instalaci 800 peoplemetrů a v srpnu spustí testovací provoz elektronického měření sledovanosti televizí. První výsledky budou k dispozici v polovině října, informovala na své internetové stránce společnost.
“S téměř měsíčním předstihem ve srovnání s plánovaným termínem tak končí druhá etapa tohoto projektu, po níž bude od 15. srpna následovat testovací provoz,” uvedla agentura.
Na zavedení peoplemetrů se dohodly všechny čtyři celoplošné slovenské televize STV, Markíza, Joj a TA3 koncem letošního ledna. Od zavedení měřičů si slibují zejména standardizaci televizního reklamního trhu.
Spuštění projektu si vyžádá náklady zhruba 55 milionů slovenských korun. Slovensko patří k posledním členským zemím Evropské unie, které měří sledovanost tzv. deníčkovou metodou. V unii je peoplemetrové měření standardním způsobem zjišťování sledovanosti, v České republice se provádí od června 1996.