Na internetu surfuje 41 procent Evropanů; pouze třetina Čechů

21. 7. 2004 11:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropské země zaznamenaly v posledních čtyřech letech rozmach ve využívání internetu. Zatímco v roce 2000 v 31 zkoumaných státech kontinentu celosvětovou počítačovou síť používalo v průměru 24 procent obyvatel, letos míra penetrace dosáhla 41 procent. V Česku a na Slovensku se alespoň příležitostně k internetu připojí každý třetí občan. Vyplývá to z údajů výzkumné agentury Fessel-GfK.
„Nápadná je vysoká penetrace internetu v severských zemích, především v Dánsku, Švédsku, Finsku a na Islandu, kde již tři čtvrtiny obyvatelstva využívají internet,“ uvedla agentura.
Zároveň agentura poukazuje na výrazný rozvoj internetové komunikace v reformních zemích střední a východní Evropy. Z postkomunistických států je internet nejvíce rozšířen ve Slovinsku a Estonsku, kde po něm surfuje asi polovina obyvatel. Právě v transformujících se zemích byly podle agentury v posledních letech zaznamenány největší přírůstky internetového připojení.
V Česku se počet lidí, kteří se alespoň občas připojí k internetu, od roku 2000 zdvojnásobil, na Slovensku dokonce ztrojnásobil. V obou zemích tak v letošním druhém čtvrtletí celosvětovou počítačovou síť použilo 33 procent obyvatelstva, což státy bývalé federace řadí do druhé poloviny řebříčku.
Pokud jde o sousední zemí Česka, v Německu podle studie patří mezi uživatele internetu 57 procent obyvatel, v Rakousku 56 procent a v Polsku pouze čtvrtina.
Ve srovnání s počtem obyvatel se ze zkoumaných zemí na internet připojuje nejméně lidí na Ukrajině, kde se alespoň občas surfování na síti věnuje pouze osm procent populace.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.