Mediální skupina Pearson se ziskem
Britský vydavatel knih a novin Pearson se v prvním pololetí letošního roku přes nižší tržby vrátil k zisku. Důvodem byla opatření na snížení nákladů, ale také lepší stav trhu s reklamou. Zisk před zdaněním do konce června stoupl na dva miliony liber (3,03 milionu eur) ve srovnání se ztrátou miliardy liber ve stejném období loni, uvádí se v dnešním prohlášení.
Celkové tržby skupiny, která vydává noviny Financial Times či Les Echos a časopis The Economist, však klesly na 1,59 miliardy liber z předchozích 1,67 miliardy liber. Za poklesem stál hlavně slabý dolar, když Severní Amerika se na celkových příjmech firmy podílí 68 procenty a na provozním zisku 87 procenty. Příznivou zprávou však je, že po třech letech se obnovil růst příjmů z reklamy.
Firma počítá s dalším růstem i v druhé polovině roku. Pomoci jí k tomu má také očekávaný nárůst objednávek ve vzdělávací divizi, hlavně od amerických škol. Vzdělávací divize se na celkových tržbách firmy podílí téměř polovinou, napsala agentura Reuters.