Mediální gigant Viacom má vyšší zisk díky televizní reklamě
Americký mediální gigant Viacom má ve druhém čtvrtletí vyšší zisk díky růstu prodeje reklamy na svých televizních sítích. Oznámila to dnes firma a současně potvrdila výhled pro celý letošní rok. Čistý zisk v souladu s očekáváním stoupl o 14 procent na 754 milionů dolarů z 660 milionů ve stejném období loňského roku. Tržby společnosti, která vlastní hudební kanál MTV, televizní síť CBS i filmové studio Paramount Pictures, vzrostly o sedm procent na 6,8 miliardy dolarů.
Firma, jejíž kontroverzní prezident Mel Karmazin minulý měsíc rezignoval, nyní reformuje své filmové a rozhlasové divize. Rozhlasové aktivity v posledních měsících oslabovaly, přestože prodej televizní a internetové reklamy oživil. Generální ředitel společnosti Sumner Redstone už dříve oznámil, že se Viacom hodlá zbavit řady málo výkonných rozhlasových stanic po celých Spojených. Dodal však, že firma si ponechá rozhlasovou divizi Infinity.
Společnost dnes potvrdila, že v celém letošním roce počítá s růstem tržeb o pět až sedm procent a provozního zisku o 12 až 14 procent. Firma rovněž oznámila, že do letošního října počítá s oddělením řetězce videopůjčoven Blockbuster, napsala agentura Reuters.