Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Koncentrace médií v části zemí Evropy na hranici zákona

Redakce MAM27. 7. 2004

Koncentrace médií se v mnohých evropských zemích posunula na hranici zákona. Vyplývá to ze studie bývalého zástupce generálního ředitele Evropského ústavu pro média (EIM) se sídlem v Düsseldorfu Davida Warda.
Autor studie upozorňuje na to, že proces koncentrace pokračuje nejrychleji v rozhlase. Koncentrace je nejvýraznější na italském trhu, na druhém místě je Německo.
Wardova studie vznikla na objednávku nizozemského komisariátu pro média a je prvním porovnáním deseti mediálních trhů v západní Evropě.
“Diváci v Německu jsou prakticky úplně koncentrovaní na veřejnoprávní rozhlas, skupinu RTL a skupinu ProSieben-Sat1. Ostatní rozhlasové nebo televizní stanice sleduje jen osm procent obyvatelstva. Tato skutečnost upozorňuje výrazně na koncentraci médií,” řekl Bernd Malzanini, jeden ze spoluautorů studie, zástupce Komise pro sledování koncentrace v mediální oblasti. Dodatečné programy, které vznikají digitalizací, na této situaci nic nezmění, pokračuje Malzanini. “I v budoucnosti nastane situace, že budou expandovat finančně silné skupiny se svými programy. Nováčikové na masmediálním trhu, pokud budou mít vůbec finanční možnosti , budou mít čím dál víc těžší podmínky. V oblasti soukromé televize v Itálii vládne už víc než 20 let úřadujíci premiér Silvio Berlusconi. Italové jsou mu sice vděční za skončení monopolu státní rozhlasové a televizní stanice RAI, na základě současné Berlusconiho politické aktivity ale dochází k povážlivému propletenci mezi politikou a médii. Prostřednictvím rodinného holdingu Fininvest, resp. jeho firmy Mediaset kontroluje Berlusconi 3 národní televizní stanice Canale 5, Rete 4 a Italia 1. Prostřednictvím firmy Mediaset kontroluje i největší reklamní agenturu v Itálii Publitalia. Do Berlusconiho sféry vlivu patří i početné vydavatelské skupiny jako Mondadori, Einaudi a Sperling & Kupter, které vydávají deníky, týdeníky a knihy.

-tasr-

×

Diskonty jdou stále častěji do menších měst

Starší článek

KCP hledá šéfa odboru vnější komunikace

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více