Je málo času na vaření, roste zájem o chlazená hotová jídla
Češi pomalu začínají měnit své stravovací návyky, takže v obchodech roste zájem o chlazená hotová jídla. Takto nabízené pokrmy, které jsou nejvíce oblíbené ve vyspělých západních zemích, jsou podle obchodních řetězců vítanou alternativou zejména pro časově vytížené manažery, lidi žijící bez partnera, bezdětné páry či méně talentované kuchaře i kuchařky.
“Zájem o hotová jídla stále roste tak, jak rostou nároky zákazníků,” řekl ČTK manažer komunikace Delvity Petr Uchytil. Tržby za komplexní hotová jídla s přílohou podle něj rostou o stovky procent ročně. Nárůst je způsoben rozšiřováním řady výrobků, osvětou i zlepšenou úrovní prezentace zboží, dodal expert Delvity na hotová jídla Ladislav Cíferský.
Chlazená hotová jídla patří mezi rostoucí část trhu v oblasti čerstvých potravin, souhlasila mluvčí Teska Martina Čermáková. Zatím je jejich nabídka limitovaná, ale svého zákazníka si již našly, podotkla. V západních zemích jsou hotová jídla standardní součástí nákupního koše, připomněl Uchytil.
Delvita nechává zákazníky, aby se sami vizuálně přesvědčili o kvalitě jídla již před nákupem. “Výrobky s průhledným obalem se prodávají až pětinásobně lépe, než když zákazník na produkt nevidí,” poznamenal Cíferský.
Čermáková upozornila na to, že nejpopulárnější jsou tradiční česká jídla, například svíčková s knedlíkem, španělský ptáček nebo knedlíky plněné uzeninou. Zákazníkům podle jejích slov rovněž chutnají ovocné knedlíky. Dávají přitom přednost knedlíkům plněným kusovým ovocem před knedlíky s džemem.
V obchodech Hypernova a Albert je největší zájem vedle tradiční české kuchyně o pizzu. Roste také obliba mražených bramborových hranolků do trouby, uvedla mluvčí společnosti Ahold Kateřina Černá.