Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Horečka legálního stahování hudby proniká do Česka

Redakce MAM13. 7. 2004

Na americkém trhu je to byznys, který loni dosáhl objemu několika desítek miliónů dolarů. V Česku firmy a hudební vydavatelství nástup legálního stahování hudby z internetu prospaly, o to víc se mezi českými posluchači staly populární servery jako Kazaa, které nabízejí hudbu zdarma. První legální hudební server vzniká až v těchto dnech – déle než rok po drtivém nástupu amerického iTunes. Od včerejška si tak posluchači mohou z internetu legálně stáhnout písničky i českých interpretů.
K nabídce stahování jednotlivých skladeb přistoupila společnost Český Telecom v rámci svého zábavního serveru Starzone.cz, který dosud převážně nabízel stahování filmů. Smlouvu s telekomunikační společností zatím uzavřela česká pobočka BMG, další gramofirmy by se měly přidat během nadcházejících měsíců. “Blízko dohody jsme v případě společností EMI, Sony Music Entertainment a Warner Music. Další nahrávací firmy by pak měly následovat v příští vlně,” potvrdila Jana Voňavková z tiskového oddělení Telecomu.
BMG jen v lokálním katalogu nabízí asi tři tisíce skladeb. První písně se na Starzone.cz objevily v průběhu včerejšího dne, postupným doplňováním se Český Telecom (ČeT) chce dostat k nabídce až několika tisíc skladeb od letošního září. “Zájemci zaplatí za stažení jedné písně 30 korun s časově neomezenou dobou licence,” uvedl marketinkový ředitel ČeT David Duroň.
Hudební vydavatelství v Česku dlouho váhala, jakým způsobem nabídnout fanouškům legální stahování hudby na internetu. Podle zástupců gramofirem bylo třeba vyřešit technické zabezpečení služby a způsob placení za nahrávání.
“Velkým problémem je digitalizace katalogu, která by měla odpovídat požadavkům těch, kteří tento obsah chtějí nabízet na internetu. Další věcí je vyřešení nákupu prostřednictvím platební karty nebo ochrana nabízených skladeb,” uvedl ředitel Sony Music Entertainment Zbyněk Knobloch.
ČeT problém financí vyřešil v rámci platby za připojení k internetu. “Každému předplatiteli služby se částka za stahované tracky odečte z telefonního účtu,” vysvětlila Voňavková.
Portál Starzone.cz dosud prodal kolem tisícovky licencí k filmovému obsahu, do konce roku Český Telecom hodlá získat až 100 tisíc uživatelů vysokorychlostního Internetu Express, který je základním předpokladem pro stahování hudby.
Podle informací hudebních vydavatelství se dá očekávat, že Starzone bude v brzké době následovat další společnosti. “V současné době registrujeme dva zájemce ze Slovenska a pět zájemců z České republiky. Jedním z nich je česká pobočka Apple,” řekl Knobloch.
Právě tato firma patří v oblasti stahované hudby k nejúspěšnějším. Loni v dubnu otevřela internetový obchod iTunes, který během roku 2003 prodal přes 70 miliónů skladeb. V červnu vstoupil iTunes i na evropský trh, kde mu konkuruje OD2 a Napster.

Hospodářské noviny, 13. 7. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Autobusová nádraží se mění v nákupní centra

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 1. července 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více