Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Francouzské reklamy pro děti musejí propagovat zdravou výživu

Redakce MAM12. 7. 2004

Reklamy lákající děti na sladkosti už nebude možné ve Francii vysílat jen tak. Francouzský Senát rozhodl, že reklamy zaměřené na děti a propagující potraviny a nápoje s vyšším obsahem cukru budou muset obsahovat “informaci zdravotního charakteru”. K tomuto rozhodnutí vedla čísla o růstu obezity v zemi.
Schválený zákonný dodatek firmám umožňuje, aby se této propagaci zdravé výživy ve svých reklamách vyhnuly, ale pak budou muset přispívat na financování kampaní ve prospěch veřejného zdraví. Státní ústav pro prevenci a zdravou výživu od nich bude na tento účel vyžadovat 1,5 procenta z částky, kterou vydávají ročně na televizní reklamy.
Návrh v tomto smyslu předložil ministr zdravotnictví Philippe Douste-Blazy. Je to kompromis mezi úplným zákazem vysílání těchto reklam, který požadovaly organizace bojující za zdravou výživu, a zachováním dosavadního stavu, o což usilovali výrobci sladkostí.
Podle nedávné zprávy trpělo loni obezitou 11,3 procenta Francouzů, zatímco v roce 1990 to bylo jen šest procent. Jen v letech 1997 až 2003 prý přibral každý Francouz v průměru 1,7 kilogramu. Mezi desetiletými dětmi je 4,1 procenta obézních. Autoři zprávy, která byla předložena parlamentu, se vyslovili pro vypracování národního plánu proti obezitě a pro vytvoření národní agentury pro boj proti ní.
V České republice trpí nadváhou nebo obezitou tři ze čtyř mužů a dvě ze tří žen.

×

Album finalistů SuperStar se drží na špičce hitparády

Starší článek

V USA klesá zájem o literaturu a zvyšuje se zájem o televizi

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více