Francouzské reklamy pro děti musejí propagovat zdravou výživu

12. 7. 2004 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Reklamy lákající děti na sladkosti už nebude možné ve Francii vysílat jen tak. Francouzský Senát rozhodl, že reklamy zaměřené na děti a propagující potraviny a nápoje s vyšším obsahem cukru budou muset obsahovat „informaci zdravotního charakteru“. K tomuto rozhodnutí vedla čísla o růstu obezity v zemi.
Schválený zákonný dodatek firmám umožňuje, aby se této propagaci zdravé výživy ve svých reklamách vyhnuly, ale pak budou muset přispívat na financování kampaní ve prospěch veřejného zdraví. Státní ústav pro prevenci a zdravou výživu od nich bude na tento účel vyžadovat 1,5 procenta z částky, kterou vydávají ročně na televizní reklamy.
Návrh v tomto smyslu předložil ministr zdravotnictví Philippe Douste-Blazy. Je to kompromis mezi úplným zákazem vysílání těchto reklam, který požadovaly organizace bojující za zdravou výživu, a zachováním dosavadního stavu, o což usilovali výrobci sladkostí.
Podle nedávné zprávy trpělo loni obezitou 11,3 procenta Francouzů, zatímco v roce 1990 to bylo jen šest procent. Jen v letech 1997 až 2003 prý přibral každý Francouz v průměru 1,7 kilogramu. Mezi desetiletými dětmi je 4,1 procenta obézních. Autoři zprávy, která byla předložena parlamentu, se vyslovili pro vypracování národního plánu proti obezitě a pro vytvoření národní agentury pro boj proti ní.
V České republice trpí nadváhou nebo obezitou tři ze čtyř mužů a dvě ze tří žen.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.