Reklamy lákající děti na sladkosti už nebude možné ve Francii vysílat jen tak. Francouzský Senát rozhodl, že reklamy zaměřené na děti a propagující potraviny a nápoje s vyšším obsahem cukru budou muset obsahovat „informaci zdravotního charakteru“. K tomuto rozhodnutí vedla čísla o růstu obezity v zemi.
Schválený zákonný dodatek firmám umožňuje, aby se této propagaci zdravé výživy ve svých reklamách vyhnuly, ale pak budou muset přispívat na financování kampaní ve prospěch veřejného zdraví. Státní ústav pro prevenci a zdravou výživu od nich bude na tento účel vyžadovat 1,5 procenta z částky, kterou vydávají ročně na televizní reklamy.
Návrh v tomto smyslu předložil ministr zdravotnictví Philippe Douste-Blazy. Je to kompromis mezi úplným zákazem vysílání těchto reklam, který požadovaly organizace bojující za zdravou výživu, a zachováním dosavadního stavu, o což usilovali výrobci sladkostí.
Podle nedávné zprávy trpělo loni obezitou 11,3 procenta Francouzů, zatímco v roce 1990 to bylo jen šest procent. Jen v letech 1997 až 2003 prý přibral každý Francouz v průměru 1,7 kilogramu. Mezi desetiletými dětmi je 4,1 procenta obézních. Autoři zprávy, která byla předložena parlamentu, se vyslovili pro vypracování národního plánu proti obezitě a pro vytvoření národní agentury pro boj proti ní.
V České republice trpí nadváhou nebo obezitou tři ze čtyř mužů a dvě ze tří žen.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).