Fotbalové ME sledují lidé za Uralem i u protinožců

2. 7. 2004 11:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na šampionátu v Portugalsku se setkaly nejlepší evropské národní týmy, zájem o tento turnaj však daleko přesahuje hranice Evropy. Oficiální stránka mistrovství Evropy má i čínskou a japonskou verzi a všech jednatřicet zápasů přenášejí asijské televizní stanice.
Ačkoli zápasy evropského šampionátu startují ve velmi časných ranních hodinách asijského času, sledovanost je poměrně vysoká. „Například v Japonsku se na ně dívá pět procent populace, zatímco běžně je v těchto hodinách sledovanost kolem jednoho až dvou procent,“ řekl v rozhovoru pro internetové stránky euro2004.com zástupce distributora televizních práv pro asijské země.
Podle něj je vysoká sledovanost mistrovství Evropy důsledkem zájmu Asijců o špičkový evropský fotbal. „V Japonsku je populární především anglická liga a stále zde přetrvává mánie kolem Beckhama. Naopak v Indonésii sledují především Serii A, takže je na šampionátu zajímaly hlavně zápasy Italů,“ vysvětlil.
V nejlidnatější zemi světa Číně je sledování fotbalu společenskou nutností. „Na tohle se musejí dívat i ti, kteří jinak fotbal pravidelně nesledují. Jinak by se totiž neměli o čem bavit s kolegy nebo přáteli,“ řekl komentátor čínské televize Chuang Ťian-siang.
Evropské fotbalové šílenství se dostalo i k protinožcům. V Austrálii po každém překvapivém vítězství řeckých fotbalistů v ulicích velkých měst bouřlivě oslavují místní Řekové.
Například v jihoaustralském Adelaide žije na třicet tisíc obyvatel, kteří se narodili v Řecku. „Mezi lidmi zavládla euforie. Jako řečtí Australané jsme nadšení. Tým na šampionát jel bez velkých ambicí a ukázal, že je úžasný,“ radoval se Theo Maras, prezident organizované řecké komunity ve státě Jižní Austrálie.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.