Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Firmy si registrují známky k výrobkům, které neexistují

Redakce MAM29. 7. 2004

V Česku se rozmáhá spekulování se značkami zboží. Některé firmy si registrují u patentového úřadu obchodní značky, které ještě nejsou na trhu, a čekají, že je v budoucnu výhodně prodají.
Například firmy WTM, Wallner Company a Wallner Wine podnikatele Ferdinanda Wallnera mají registrovány stovky ochranných známek na zboží, které na tuzemském trhu neexistuje.
“Značky budou v Česku uznávanou devizou tak, jako všude ve světě,” je přesvědčen Wallner. Předpokládá, že při vstupu na tuzemský trh zahraniční firmy od něj značky odkoupí. Wallner tak nyní vlastní značky jako Woodstock, Montenegro či Pralinka.
Přihlašování ochranných známek může být dobrý, ale i značně rizikový obchod. Spekulace s ochrannou známkou jsou však legálním postupem. Podle znalců spekulují s ochrannými známkami firmy na celém světě, objem obchodu se odhaduje na milióny dolarů.
Se vstupem republiky do Evropské unie se zápisy ochranných známek usnadnily.
Zatímco do letošního dubna musel být přihlašovatel alespoň živnostníkem, který má oprávnění k výrobě či obchodu, a to i když nic nevyrábí, dnes může o registraci známky požádat kdokoli.
Liberálnější přístup má přimět výrobní podniky, aby důsledněji své výrobky registrovaly.
Spekulace se značkami může ztížit vstup na trh firmám, které zboží skutečně vyrábějí. Spory o vlastnictví mohou trvat i několik let. Problém již měla například polská firma Maspex Wadovice. Ta chtěla značku Kubík, kterou vlastnila právě firma WTM.

Hospodářské noviny, 29. 7. 2004, autor: Vendula Běláčková, Vladimír Kaláb

×

TV Nova přijde na podzim s další reality show

Starší článek

Je málo času na vaření, roste zájem o chlazená hotová jídla

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více