Firmy dávají desítky miliónů na svou propagaci při olympiádě
Sponzoři dají na tým, který bude Českou republiku reprezentovat na letních olympijských hrách v Aténách, 290 miliónů korun, tvrdí Lidové noviny. Jen za titul generálního partnera zaplatí Plzeňský Prazdroj, Škoda Auto, Český Telecom a ČEZ po 35 miliónech korun.
Oficiální partnerství vyjde Živnostenskou banku, farmaceutickou firmu Zentiva, pobočku Adidasu a společnosti Agrofert, Skanska a Transgas o deset miliónů levněji.
Důvodem vynakládání těchto peněz je podle marketingových odborníků dobré jméno svých značek. “Sport je hlavně věc image. Některé firmy ho ale umí dobře zapojit i v marketingu,” řekl manažer Michal Dalecký zabývající se sportovním marketingem.
Firmy ale utrácejí i za další reklamu. Například ČEZ dá několik miliónů za sponzorování přenosů na druhém programu České televize. Živnobanka utratí za celou kampaň asi šest miliónů a Prazdroj desetimilióny.
Česká televize by měla získat za prodej reklamy zhruba 25 miliónů korun. Náklady na zpravodajské zajištění olympiády již dříve veřejnoprávní televize odhadla na 100 miliónů korun.