Finále Eura zhlédl v České televizi milion diváků

7. 7. 2004 14:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Finále fotbalového mistrovství Evropy mezi domácím Portugalskem a Řeckem přilákalo k obrazovkám České televize 1 033 000 diváků. Sledovanost nedělního utkání tak zaostala za většinou zápasů ve vyřazovacích bojí. Největší zájem přitáhlo semifinále mezi Českem a Řeckem, které vidělo 2 271 000 diváků.
Podle Karla Zemana z České televize se na sledovanosti závěrečného duelu šampionátu projevilo zklamání diváků z vyřazení české reprezentace. Finále na předchozím šampionátu v Belgii a Nizozemsku v roce 2000 mezi francouzskými a italskými fotbalisty zhlédl téměř dvojnásobek českých diváků – 1 846 000.
Závěrečné tři zápasy Eura 2004 přilákaly v průměru jen o tisícovku diváků více než před čtyřmi lety; letos je vidělo 1 552 000 diváků, před čtyřmi lety 1 551 000 diváků. Průměr je téměř stejný i přesto, že letošní finále diváky nepřitáhlo, a to díky účasti české reprezentace v semifinále. Na utkání Česka s Řeckem, které Češi prohráli gólem v prodloužení, se dívalo 2 271 000 diváků, což je rekord v televizní sledovanosti českých diváků na letošním mistrovství.
Památné finále přes osmi lety, v němž se střetla mužstva České republiky a Německa, přilákalo podle údajů ČT 5 360 000. Údaje za šampionát v roce 1996 v Anglii však na rozdíl od mnohem přesnějšího peoplemetrového měření, z něhož pocházejí údaje týkající se turnajů v letech 2000 a 2004, jsou podle Zemana získány na základě takzvané deníčkové či dotazníkové metody. Při ní respondenti vyplňují dotazníky a hodnotí dané pořady, přičemž se nezkoumalo, kolik minut daného pořadu divák skutečně viděl.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.