EU začala šetřit státní pomoc při zavádění digitální televize

14. 7. 2004 13:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropská komise začala prošetřovat státní pomoc, která souvisí se zaváděním digitálního televizního vysílání v Německu a ve Švédsku. Reagovala tak na stížnosti konkurenčních médií ohledně financování těchto nových systémů.
Komise oznámila, že německý mediální úřad v berlínsko-braniborském regionu zaručil soukromým televizním společnostem podporu při přechodu z analogového na digitální pozemní vysílání. Dodala, že novou digitální síť provozuje firma T-System, která je součástí telekomunikačního gigantu Deutsche Telekom.
„V této fázi má komise pocit, že kompenzační platby by se mohly rovnat státní pomoci, a to soukromým televizím i firmě T- System,“ uvedla komise ve zprávě.
Podle komise je rovněž možné, že financování digitálního televizního vysílání ve Švédsku zahrnovalo státní pomoc, která by mohla činit několik milionů eur. Ve Švédsku již digitální vysílání pokrývá zhruba 90 procent země.
Komise uvedla, že provozovatel švédské sítě, státní firma Teracom AB, obdržel od veřejné televize SVT za přenos programů platby, které se zdají být vyšší než skutečné náklady na přenos. Stát navíc společnosti Teracom poskytl záruky a kapitálovou injekci.
Ve Švédsku podali na financování digitální televize stížnost provozovatelé satelitního vysílání. Původce německé stížnosti komise neoznačila, píše agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.