Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

EK: Dvě třetiny času na obrazovkách patří “Evropě”

Redakce MAM28. 7. 2004

Dvě třetiny vysílacího času na evropských obrazovkách patřily předloni pořadům a snímkům evropské provenience. Uvedla to Evropská komise s tím, že celkově podíl evropské produkce na obrazovkách v unii stoupl v letech 1999 až 2002 o 5,4 procenta.
Směrnice Televize bez hranic požaduje, aby nejméně polovinu vysílacího času na obrazovkách zemí EU zabírala evropská díla, včetně desetiny času pro nezávislou produkci; i toto kritérium se podařilo vysoce překročit.
“Poptávka po domácích a evropských dílech, která v posledním desetiletí nepřestávala růst, dosáhla v roce 2002 nového vrcholu. 66 procent je velice uspokojivý výsledek, svědčící o životaschopnosti evropské kinematografie a audiovizuálního sektoru obecně,” prohlásila s uspokojením komisařka Vivian Redingová.
Příznivý výsledek je však i dílem statistického průměru. Předloni se evropská produkce nejvíce prosadila v Lucembursku (čtyři pětiny vysílacího času), Rakousku (79 procent) a ve Francii (72 procenta), zatímco v Irsku a Portugalsku nedosáhla ani vyžadované hranice.
Zveřejněné údaje však berou v potaz jen stav v dosavadní “patnáctce” před rozšířením EU a předloňský rok. Až následující hlášení EK pro Evropský parlament o plnění směrnice zahrne i letošní rok a nováčky. Sledovaný vysílací čas přitom nebere zřetel na zprávy, sportovní pořady, soutěže, reklamu ani teleshopping.
Podobná regulace se netýká například kin, kam se loni na evropské filmy přišlo podívat jen 26 procent diváků, zatímco na americkou produkci 72 procent. Filmy nováčků v kinech “starých členů” unie prakticky chyběly: na šest snímků, uvedených loni do západoevropské distribuce, se prodalo jen 37 000 vstupenek, což představovalo podíl na trhu ve výši 0,005 procenta.

×

Peříčko nahradí nový erotický pořad

Starší článek

TV Nova přijde na podzim s další reality show

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více