Děvčata podle vědců rychleji vyspívají u televize

1. 7. 2004 09:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Dívkám, které často vysedávají před televizní obrazovkou, začíná puberta dříve. Domnívají se tak italští vědci z univerzity ve Florencii, informoval německý časopis Der Spiegel.
Vědci ve svém experimentu uložily skupině dívek ve věku šest až 12 let na týden jeden z nejtěžších představitelných trestů, píše časopis. Zakázali jim přijít do styku s televizí nebo počítačem. Na konci zjistili, že u těchto dobrovolnic o celých 30 procent stoupla produkce hormonu melatoninu.
Ten působí blahodárně na spánek, stará se o fungování biologických hodin a snižuje krevní tlak. Současně ale utlumuje procesy související s pubertou, takže jeho zvýšená hladina působí na oddálení puberty.
Lékaři už několik desítek let pozorují, že děvčata tělesně dospívají stále rychleji. Za jednu z příčin se považuje zvyšující se průměrná tělesná hmotnost. Druhou příčinou by mohla být televizí snížená tvorba melatoninu.
Denní světlo a jiné zdroje světla, jako například televizní obrazovka, jeho totiž jeho tvorbu zastavují, v noci se opět jeho hladina zvyšuje.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.