Reklamní časy spojené s přímými přenosy z olympijských her v řeckých Aténách zatím Česká televize nevyprodala. Naopak možnosti sponzoringu jednotlivých přenosů již zájemci využít nemohou, tento způsob prezentace totiž inzerenti vykoupili, informoval Štěpán Wolde z agentury Arbomedia, která pro ČT zajišťuje prodej reklamního času. Podle Woldeho ani podle mluvčího ČT Martina Krafla se tak zatím nedá říct, jaký bude příjem televize za odvysílané reklamy.
„Sponzoring, což je u těchto akcí hlavní část, na níž se vydělává, je vyprodaný,“ doplnil Wolde. Česká televize bude olympijské hry v době od 14. do 29. srpna podle Krafla vysílat 24 hodin denně, celkem tedy 384 hodin, vše na druhém programu.
Televize ještě neví, kolik získá za odvysílané reklamy, neboť ne všechny reklamní bloky jsou prodány. „Přesnou výši částky ještě neznáme, stále jednáme,“ řekl mluvčí. Při nedávném mistrovství Evropy ve fotbale se příjem ČT za odvysílanou reklamu pohyboval kolem 55 milionů korun.
„V celodenním proudu vysílání je několik zajímavých momentů, kde se budou klienti koncentrovat, zejména to budou večerní přehledy toho, co se na hrách událo, případně co se povedlo českým sportovcům,“ poznamenal Wolde. Ceny reklamních spotů se budou podle něj pohybovat od základní sazby 30 000 korun za půlminutovou reklamu v dopoledních hodinách až po částky 150 000 až 200 000 korun i více. „A to jak u vrcholů olympiády, tak u večerních přehledů olympijských událostí,“ uvedl.
Náklady na zpravodajské zajištění olympiády odhaduje veřejnoprávní televize na 100 milionů korun. Podle mluvčího jsou v této částce zahrnuty poplatky za vysílací práva, technické náklady i náklady na pobyt pracovníků ČT v Řecku.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).