Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Cestovní kanceláře dávají nižší slevy

Redakce MAM28. 7. 2004

Zatímco loni ušetřil český turista při koupi leteckého zájezdu typu last minute do Chorvatska v průměru 2250 korun, letos je to jen 1500 korun.
Dovolené zakoupené “na poslední chvíli” jsou dražší, než byly loni v létě. Z trhu totiž zmizelo přibližně dvě stě cestovních kanceláří a tlak na ceny není tak velký.
“Konkurence je menší, a to se projevilo i v cenách zájezdů last minute do nejfrekventovanějších prázdninových oblastí jižní Evropy,” říká Jaromír Beránek, ředitel analytické společnosti Mag Consulting.
S ním souhlasí i ředitel Čedoku Miroslav Res, podle něhož je nyní v Česku jen minimum kanceláří, které nabízejí dovolenou “na poslední chvíli” pod cenou.
“Loni prodávaly zájezdy pod náklady i některé renomované společnosti. Jim se museli přizpůsobit i výrazně menší konkurenti. Jinak by prostě nepřežili. Nebyl to konkurenční boj s přívlastkem fér,” doplňuje Res.
Ceny dovolených koupených na poslední chvíli klesají letos nejčastěji o sedm až deset procent, zatímco loni se slevy pohybovaly na úrovni patnácti procent. Výjimkou nebyly ani dvacetiprocentní slevy.
Nižší slevy oproti loňskému roku potvrzují zástupci obou největších cestovních kanceláří – Čedoku a CK Fischer, se kterými ročně odjede na dovolenou více než půl miliónu Čechů.
Slevy u “last minute” se pohybují ve výši pět až sedm procent, říká Dan Plovajko, mluvčí CK Fischer.
Čedok nabízí nejčastěji desetiprocentní slevy.
Vyšší slevy však udržely “last minute” zájezdy do zemí, jako je Tunisko, Egypt a Turecko. Němci a Britové se do těchto zemí bojí na dovolenou létat, a tak tamní hoteliéři nabídli českým cestovním kancelářím extrémně výhodné ceny. To by se však už příští rok opakovat nemělo.
Odborníci na cestovní ruch jsou přesvědčeni, že se slevy u zájezdů na poslední chvíli dostanou následující léto na úroveň Evropské unie. “Průměrné slevy u zájezdů kupovaných několik dnů před odletem klesají například v Německu maximálně na pět procent,” říká Jaromír Beránek.

Hospodářské noviny, 28. 7. 2004, autor: Hana Vorlíčková, Lukáš Vltavský

×

Většina obyvatel Ruska je pro zavedení cenzury v médiích

Starší článek

Volksbank vypsala tendr na PR

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více