Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi sní proti roku 1989 méně chleba a více housek či koláčů

Redakce MAM27. 7. 2004

Spotřeba většiny pekárenských a těstárenských výrobků v ČR od roku 1989 stoupla. Výjimkou je chleba, kterého se sní asi 54,5 kilogramu na osobu ročně, což je proti konci osmdesátých let pokles o čtyři procenta. V pečivu si ale stále udržuje rozhodující roli. Spotřeba rohlíků, housek, koláčů, bábovek a dalších druhů pšeničného pečiva naopak stoupla o třetinu na 44 kilogramů na hlavu ročně. Vyplývá to z údajů Výzkumného ústavu zemědělské ekonomiky. Češi konzumují také více trvanlivého pečiva, jako jsou sušenky a oplatky. Dopřejí si ho zhruba 7,7 kilogramu na osobu ročně, což je proti roku 1989 nárůst téměř o pětinu. Velký rozmach zaznamenaly těstoviny, kterých se v tuzemsku sní kolem šesti kilogramů na hlavu ročně, tedy dvojnásobek proti úrovni z konce osmdesátých let. Celková spotřeba obilovin v hodnotě mouky činila v roce 2002 v tuzemsku 109 kilogramů na hlavu ročně, což je mírný pokles proti 111,5 kilogramu v roce 1989. Výrobky z obilovin přitom poměrně výrazně zdražily. Zvýšení cen se tolik neprojevilo zejména proto, že jde o základní potraviny, ve srovnání s živočišnými výrobky relativně levné. Vývoj spotřeby také ovlivnilo značné rozšíření nabízeného sortimentu. Podle generálního ředitele společnosti Odkolek Jana Jedličky získalo hodně na oblibě celozrnné pečivo, kterému se dává proti bílému přednost v rámci zdravé výživy. Se vstupem zahraničních řetězců se také postupně začala masivně používat technologie předkynutí či předpečení a zamražení, kdy se výrobky dopékají až v obchodě, aby byly co nečerstvější. V plněném pečivu dříve převládalo hlavně sladké, protože šlo o tradici. Pekaři také měli obavy vpustit do provozu maso či masné výrobky a polotovary, které představují vyšší riziko z hlediska bezpečnosti potravin. Dnes už se ale objevuje široká škála chutí slaného pečiva s párky, salámy a podobně. Přibývají také různé speciality, jako je například arabský pita chléb. Zatím to bývají spíše okrajové záležitosti, ale jejich význam roste s tím, jak spotřebitel požaduje pestrost nabízeného sortimentu.

×

KCP hledá šéfa odboru vnější komunikace

Starší článek

ČT chystá tažení proti neplatičům

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více