Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Češi mohou o svátcích nakupovat, v Evropě to není běžné

Redakce MAM2. 7. 2004

Češi budou moci nakupovat i o svátečních dnech na počátku příštího týdne, protože velká nákupní centra i většina menších obchůdků bude mít otevřeno. Z ankety ČTK mezi obchodními řetězci vyplývá, že lidé mají o nakupování ve svátečních dnech velký zájem. V Evropě však neomezená otevírací doba o svátcích není běžná.
“O svátcích a v neděli přicházejí rodiny v plné sestavě. Soustřeďují se hlavně na zboží, které je třeba zkoušet, nebo na sortiment, do jehož výběru se zapojuje celá rodina,” řekla mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.
Ve svátečních dnech je zájem o nakupování enormní, uvedla Kateřina Černá, mluvčí Ahold ČR, který provozuje hypermarkety Albert a Hypernova. Mnoho lidí chce podle jejích slov o víkendu a svátcích nakupovat, protože ve všední dny na to nemají čas.
Zájem o nákupy o svátcích či v neděli je podle Havlíčkové ovlivňován společenskými událostmi roku, tradicemi a ročním obdobím. Na jaře a na podzim je o nákupy v době volna podstatně vyšší zájem. V jarních měsících mnozí věnují volno obnově bydlení, zářijový začátek školního roku je pak spojen nejen s nákupem školních pomůcek, ale i s obnovou šatníku.
“Za posledních 14 let se mnohé v našem životě změnilo a stranou nezůstal ani životní styl a pracovní doba. Český zákazník si zvykl, že není ve svých nákupech časem omezen,” řekl mluvčí Teska Vesselin Barliev.
Svědčí o tom i jarní výzkum agentury GfK, podle nějž více než 90 procent zákazníků považuje otevření prodejen ve svátcích za výhodné nebo je k této otázce lhostejných a jen necelých deset procent je proti němu.
Obchodní řetězce se shodují, že obecně se nejvíce nakupuje v pátek večer, v sobotu a v den, kdy vydávají letáky s prodejními akcemi a slevami. Naopak minimální zájem je podle nich o noční nakupování.
Proti nepřetržité otevírací době v obchodech bojují odbory. Šéf Union Network International Jan Furstenborg nedávno v Praze kritizoval celotýdenní otevírací dobu v obchodních řetězcích, která podle něj narušuje životní rytmus lidí. Návrh zákona o otevírací době, který omezuje prodej o svátcích a v noci, je nyní ve sněmovně.
Zákon, který připravili právníci Odborového svazu pracovníků obchodu, má zakázat prodejní dobu mezi desátou hodinou večerní a šestou ranní a omezit prodejní dobu o svátcích s výjimkou malých prodejen do 100 metrů čtverečních.
Větší obchody by podle návrhu nesměly prodávat ani o státních svátcích, Velikonocích, Vánocích či 1. května. Na Štědrý den by musely zavřít nejpozději ve 14:00. Výjimku by měly dostat čerpací stanice a lékárny. Zástupci velkých řetězců omezení označují za diskriminaci a připomínají, že v případě přijetí zákona by museli propouštět.

×

Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali – kniha o tom, jak dělat dobrou reklamu

Starší článek

První semifinále Eura vidělo v ČT 1,32 milionu diváků

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více