Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Čechům chutná víno, spotřeba letos asi stoupne až o 8 %

Redakce MAM22. 7. 2004

Čechům stále více chutná víno. Jeho spotřeba by letos mohla proti loňsku stoupnout zhruba o sedm až osm procent. Takový je názor obchodního ředitele společnosti Bohemia Sekt Dalibor Šebela. Tímto tempem stoupala konzumace za prvních pět měsíců roku. Zda se nárůst udrží, závisí podle Šebely na spotřebitelské atmosféře a důvěře, která odbyt vín hodně ovlivňuje.
Svůj vliv má počasí i politická a ekonomická situace. Nejistota lidi ve spotřebě opojného moku brzdí. Loni činil meziroční nárůst spotřeby zhruba osm až devět procent. “Vzhledem k tomu, že se vychází se stále vyššího základu, má nárůst obliby vína dynamiku,” uvedl Šebela. Spotřeba vína v tuzemsku podle něj překročila 16 litrů na hlavu ročně.
Domácí úroveň je ale pořád poměrně nízká proti okolním státům. V Rakousku podobně jako v Německu se pohybuje nad 30 litry a Slováci zkonzumují více než 20 litrů vína na hlavu ročně.
V tuzemsku je nárůst dynamičtější u tichých vín než u sektů. Tam rozvoj podle Šebely ještě přijde, protože se jedná o exkluzivnější kategorii, citlivější na náladu spotřebitelů. V současnosti Češi vypijí 1,3 až 1,5 litru šumivých vín na hlavu ročně. Například evropská špička Německo vykazuje konzumaci přes čtyři litry na osobu za rok.
Bohemia Sekt prodá ročně 35 milionů lahví vína, z toho třetinu sektů. Novým projektem firmy je oživení známky Chateau Bzenec, která se pojí s více než stoletou historií rýnských ryzlinků na Bzenecku. Vína pod touto známkou jsou určena zejména pro gastronomii a nyní mají speciální premiéru v řetězci Makro. Bohemia Sekt by chtěl podle Šebely letos prodat 100.000 lahví Chateau Bzenec.

×

Česká televize hospodařila loni se ztrátou

Starší článek

Provozovatelé multikin v Česku založili asociaci

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více