Projekt EU Intermedia by měl malým firmám pomoci využívat reklamu
Projekt Evropské unie Intermedia by měl malým a středním podnikům pomoci využívat reklamu. Cílem projektu, jehož koordinátorem je ostravská společnost Free Art, je vytvoření školicího programu, který bude obsahovat především praktické zkušenosti malých a středních společností v Česku, Rakousku, Velké Británii, Španělsku, Řecku a Portugalsku. ČTK o tom informoval Tomáš Sokolovský z firmy Free Art. Konečným produktem bude školicí CD-ROM, jehož součástí bude mimo jiné interaktivní software Intermedia pro simulaci reklamních kampaní, vícejazyčné verze slovníku základních pojmů v reklamě a médiích či multimediální příručka nejlepších příkladů reklamních kampaní uskutečněných pro malé a střední podniky v jednotlivých zemích.
V České republice se za prvních šest měsíců tohoto roku v médiích objevila reklama více než 16 tisíc subjektů, což znamenalo přes 16 miliard korun investic. Více než 75 procent této částky pochází od 300 největších inzerentů, mezi kterými se malé a střední podniky prakticky neobjevují, upozornil Sokolovský.
Průzkum provedený v rámci projektu podle něj odhalil zajímavý paradox. Malé a střední společnosti, které mají s reklamou vlastní zkušenost, zpravidla oceňují její efektivitu. U podnikatelů, kteří s reklamou vlastní zkušenost nemají, je naopak patrný stereotyp odsuzující reklamu pro vysokou cenu a malý přínos.