Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Britský filmový průmysl hlásí rekordy

Redakce MAM22. 7. 2004

Britský filmový průmysl přijal s uspokojením nové statistiky, podle nichž byl uplynulý rok rekordem v počtu nových produkcí a druhý nejlepší v návštěvnosti kin. Největším britským hitem na mezinárodním poli byla romantická komedie Love Actually (v českém překladu Láska nebeská).
Podle údajů britské Filmové rady si deset nejlepších britských filmů mezi sebe rozdělilo miliardu dolarů – a to i přesto, že loni se na plátnech neobjevil ani nový Bond, ani nový Harry Potter. Film Love Actually vydělal tvůrcům 185 milionů dolarů, Johny English Rowana Atkinsona 158 milionů.
Ve Spojených státech se britské filmy podílejí na pokladních příjmech 5,7 procenta, což je hluboko pod Američany, ale daleko nad ostatními. Zbytek světa má totiž v USA 1,4 procenta prodeje v pokladnách kin.
Kina ve Spojeném království prodala loni 167 milionů lístků, což je nejvíce za posledních 30 let. Příjmy na pokladnách tedy činily asi 742 milionů liber (1,367 miliardy dolarů). Každý čtvrtý Brit uvedl, že chodí do kina aspoň jednou měsíčně. Ze 20 nejnavštěvovanějších filmů bylo 13 amerických.
Podle zveřejněné statistiky se loni v Británii vyrobilo 173 filmů, což je více než dvojnásobek počtu z roku 2002. Nevyplnilo se tak vyhrožování zástupců filmového průmyslu, že s omezením daňových úlev britské filmy zcela zaniknou.
Podle statistiky pracuje v britském filmovém a videoprůmyslu na 57.000 lidí. To je za poslední desetiletí zvýšení o 77 procent.

×

Rychlé připojení využívá osm procent domácností s internetem

Starší článek

Prodej pirátských kompaktních disků loni překročil miliardu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více