Britský filmový průmysl hlásí rekordy

22. 7. 2004 13:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britský filmový průmysl přijal s uspokojením nové statistiky, podle nichž byl uplynulý rok rekordem v počtu nových produkcí a druhý nejlepší v návštěvnosti kin. Největším britským hitem na mezinárodním poli byla romantická komedie Love Actually (v českém překladu Láska nebeská).
Podle údajů britské Filmové rady si deset nejlepších britských filmů mezi sebe rozdělilo miliardu dolarů – a to i přesto, že loni se na plátnech neobjevil ani nový Bond, ani nový Harry Potter. Film Love Actually vydělal tvůrcům 185 milionů dolarů, Johny English Rowana Atkinsona 158 milionů.
Ve Spojených státech se britské filmy podílejí na pokladních příjmech 5,7 procenta, což je hluboko pod Američany, ale daleko nad ostatními. Zbytek světa má totiž v USA 1,4 procenta prodeje v pokladnách kin.
Kina ve Spojeném království prodala loni 167 milionů lístků, což je nejvíce za posledních 30 let. Příjmy na pokladnách tedy činily asi 742 milionů liber (1,367 miliardy dolarů). Každý čtvrtý Brit uvedl, že chodí do kina aspoň jednou měsíčně. Ze 20 nejnavštěvovanějších filmů bylo 13 amerických.
Podle zveřejněné statistiky se loni v Británii vyrobilo 173 filmů, což je více než dvojnásobek počtu z roku 2002. Nevyplnilo se tak vyhrožování zástupců filmového průmyslu, že s omezením daňových úlev britské filmy zcela zaniknou.
Podle statistiky pracuje v britském filmovém a videoprůmyslu na 57.000 lidí. To je za poslední desetiletí zvýšení o 77 procent.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.