Britský maloobchod British Home Stores (BHS) chce vstoupit na český oděvní trh. BHS se v tuzemsku poprvé prezentoval v květnu, zatím však nenalezl vhodného partnera. „O český trh ale máme velký zájem,“ uvedla Anet Whiteová z BHS, kterou citovalo pondělní vydání časopisu Týden.
Konkurenční Marks & Spencer působící v České republice osm let se příchodu BHS neobává. A to i přesto, že BHS ústy majitele Philipa Greena nedávno vyhlásil Marks & Spencer válku.
BHS chce na tuzemský trh vstoupit pomocí takzvaného franchisingu, tedy smluvního vztahu, kdy firma poskytuje značku a právo užívat předmětu podnikání. Nabyvatel platí stanovené poplatky a dodržuje komerční politiku poskytovatele, ale zůstává nezávislým podnikatelským subjektem. Tento způsob používá například řetězec rychlého občerstvení McDonald’s.
V Česku působí kolem 90 systémů, které vykazují alespoň některé znaky franchisingu. Proti státům EU je to výrazně méně. V Rakousku jich loni bylo 330 a v Belgii 170.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).