British Home Stores chce vstoupit na český oděvní trh

26. 7. 2004 10:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britský maloobchod British Home Stores (BHS) chce vstoupit na český oděvní trh. BHS se v tuzemsku poprvé prezentoval v květnu, zatím však nenalezl vhodného partnera. „O český trh ale máme velký zájem,“ uvedla Anet Whiteová z BHS, kterou citovalo pondělní vydání časopisu Týden.
Konkurenční Marks & Spencer působící v České republice osm let se příchodu BHS neobává. A to i přesto, že BHS ústy majitele Philipa Greena nedávno vyhlásil Marks & Spencer válku.
BHS chce na tuzemský trh vstoupit pomocí takzvaného franchisingu, tedy smluvního vztahu, kdy firma poskytuje značku a právo užívat předmětu podnikání. Nabyvatel platí stanovené poplatky a dodržuje komerční politiku poskytovatele, ale zůstává nezávislým podnikatelským subjektem. Tento způsob používá například řetězec rychlého občerstvení McDonald’s.
V Česku působí kolem 90 systémů, které vykazují alespoň některé znaky franchisingu. Proti státům EU je to výrazně méně. V Rakousku jich loni bylo 330 a v Belgii 170.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.