Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

BMG s nahrávkou SuperStar válcuje hudební trh

Redakce MAM8. 7. 2004

Byznys kolem televizního pořadu Česko hledá SuperStar vstupuje do další fáze. Po televizi Nova, která inkasovala stovky miliónů korun za reklamní příjmy, zamířil hlavní proud peněz z kapes fanoušků k české pobočce BMG, která vlastní práva na vydávání nahrávek finalistů soutěže. Společné album všech deseti účastníků finále dominuje trhu, ostatní firmy se musí spokojit se zlomkovými prodeji.
Podle informací Zdeňky Selingerové z BMG se alba za prvních dvanáct dní prodalo 61 tisíc kusů, což při ceně asi 300 korun za jedno cédéčko generuje tržby přes 18 miliónů korun. Především díky těmto prodejům získala BMG podle údajů Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) v uplynulém týdnu přes 58 procent českého hudebního trhu.
Druhému vydavatelství v pořadí, Universal Music, poklesl v mezitýdenním srovnání tržní podíl z 24 na 10 procent, podobně je na tom i EMI a Sony Music Entertainment (shodně pokles o 12 procent na devět procent na trhu).
Podle IFPI se však prodejní čísla Universal, EMI nebo Sony prakticky nezměnila. Znamená to jediné – díky kompilaci SuperStar se zvedají celkové prodeje na hudebním trhu. “Kromě BMG zůstávají ostatní firmy na podobných číslech, nahoru šla jedině BMG. Díky SuperStar se tak prodeje na celém českém trhu zvedly o 40 až 50 procent. Předpokládám, že tato situace vydrží ještě dva až tři týdny,” uvedl Pavel Bodiš z IFPI.
Velkému nárůstu především nahrává fakt, že letní měsíce jsou z pohledu hudebních firem považovány za slabší období. “Prázdninové prodeje jsou spíše mrtvé. Posluchači míří do obchodů především v rámci předvánočních nákupů,” dodal Bodiš.
Superstar rovněž začala mluvit do obchodních strategií ostatních gramofirem a poměrů v české populární hudbě. Podle původních předpokladů měla například Sony Music Entertainment vydávat novinkové album Daniela Landy v červenci, nyní zástupci firmy hovoří o srpnovém termínu. “Landovo album ještě není hotové, navíc je cílené na jiné publikum,” reagoval ředitel Sony Zbyněk Knobloch.
Naopak firma Multisonic v těchto dnech vrhla na trh kompakt se staršími nahrávkami vítězky Superstar Anety Langerové, což BMG označila za protiprávní jednání. Sama Langerová vyzvala Multisonic ke stažení nosiče z prodeje.
Konkurenti BMG si budou muset zvyknout na přítomnost SuperStars na trhu i v dalších měsících. Již v září má vyjít debutové album první SuperStar. S několikaměsíčním časovým odstupem budou následovat nahrávky Šárky Vaňkové a Sámera Issy. Podle ředitele BMG Milana Hermana pak firma bude jednat o vydání cédéčka s další jednou nebo dvěma “superhvězdami”.

Hospodářské noviny, 8. 7. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Na slovenském internetu vede zoznam.sk před azet.sk a sme.sk

Starší článek

Budvar se stále více prosazuje v Plzni, Prazdroj to nepociťuje

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více