BMG kvůli poklesu prodeje CD sníží jejich cenu

7. 7. 2004 10:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Hudební vydavatelství BMG, které je divizí německé mediální skupiny Bertelsmann, sníží v Německu cenu hudebních nosičů a začne od srpna prodávat kromě běžné i lacinou a drahou verzi jednotlivých CD. Cílem tohoto rozhodnutí je podpořit klesající prodej hudebních nosičů. Informuje o tom německý časopis Der Spiegel.
Firma se rozhodla, že od srpna zahájí prodej různých verzí hudebních CD. Spotřebitelé si tak budou moci zakoupit i luxusnější či levnější verzi. Ta nebude mít obal, texty písní či jiné barevné obrázkové přílohy. Bude se skládat pouze s CD, na kterém bude vytištěn seznam písní. „Konečně musíme srovnat naši nabídku v souladu s poptávkou a pokusit se o něco nového,“ citoval časopis ředitele divize BMG pro německy mluvící země Martena Steinkampa.
Tržby nahrávacích společností v Německu klesly od roku 2000 o třetinu, protože největší evropská ekonomika se dostala do stagnace a začalo vzkvétat pirátství, zvláště nelegální stahování hudby přes internet. Roste i konkurence na trhu se zábavou, hlavně ze strany videoher či mobilních telefonů.
Laciná verze CD se má prodávat za 9,99 eura, tedy asi 320 korun. To je o tři eura méně, než bude stát standardní verze CD s obalem. Luxusní CD se bude prodávat za 17,99 eura a má obsahovat také videoklipy a dodatečný materiál. BMG současně sníží cenu všech současných CD o čtyři eura ze současných průměrných 16,99 eura, dodal Der Spiegel. Sony Music plánuje podobný krok letos na podzim.
BMG doufá, že tímto způsobem zvýší prodej CD o čtvrtinu. BMG je pátou největší hudební společností na světě. Nyní čeká na schválení svého spojení s hudební divizí japonské firmy Sony, napsala agentura Reuters.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení