Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

BBC Online čelí potížím

Redakce MAM15. 7. 2004

BBC Online je největším evropským poskytovatelem on-line služeb. S bezkonkurenčně největší sítí zpravodajů a spolupracovníků ve všech částech světa, s mnoha jazykovými mutacemi se tomu ani nelze divit. Ovšem soukromým poskytovatelům je to dávno trnem v oku: nemohou BBC konkurovat. Spory o tom, má-li veřejnoprávní sdělovací prostředek provozovat internetový portál, se vedou už dávno. BBC nemá reklamu, její provoz se platí z poměrně vysokých koncesionářských poplatků. BBC je využívá – kromě pozemních televizních stanic a rádií provozuje celou řadu digitálních kanálů a její podíl na trhu se stabilně pohybuje okolo 40 procent. Početná konkurence zůstává daleko vzadu. Po aféře s dr. Kellym však pro BBC přišly krušné časy. Ministryně kultury, médií a sportu Tessa Jowell začala připravovat novou Chartu BBC, která se obměňuje vždy po deseti letech. Má tím k dispozici nástroj, jak BBC ovlivňovat. Po letech protestů Britské asociace internetových vydavatelů (BIPA) založilo loni ministerstvo kultury, médií a sportu komisi, která měla rozhodnout o stížnostech, že vedle BBC nemůže soukromý sektor obstát. Rozpočet BBC jen pro oblast on-line služeb činí 100 milionů liber (4,8 mld. Kč), tedy víc, než je celý rozpočet české televize. Minulý týden komise zveřejnila výsledky. BIPA je prohlásila za její triumf. Komise totiž doporučila, aby BBC část svých on-line aktivit zrušila. Aby nerušila konkurenci, musí BBC:
– prokázat, že nabídka se orientuje na cíle, které jsou ve veřejném zájmu;
– financovat pouze projekty, jejichž veřejný přínos zřetelně přesahuje náklady;
– dbát na poměry na trhu a nepoužívat veřejné prostředky tam, kde to dokáže zařídit soukromý sektor;
– nejméně 25 procent obsahu s výjimkou zpráv musejí dodávat nezávislé firmy.
Ministryně dala BBC čtyři měsíce, aby doporučení komise realizovala. Ta téměř okamžitě uzavřela některé stránky věnované zábavě.

Ekonom, 15. 7. 2004, autor: (VZ)

×

Inzerce v časopisech nadále roste

Starší článek

Dan Plovajko odchází z funkce mluvčího Novy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více