Aliatelu vadí reklama Telecomu; podal žalobu pro nekalou soutěž

8. 7. 2004 15:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

DPD s agenturou Realness uspěly na evropských SABRE Awards

Ze 13 nominovaných českých projektů v evropské PR soutěž SABRE Awards získala cenu kampaň cílená na kurýry DPD.

Reklama
SDG

Alternativní operátor Aliatel podal žalobu na Český Telecom pro údajnou nekalou soutěž. Aliatelu vadí reklamní kampaň, v níž Telecom srovnává své služby s nabídkami alternativních operátorů. Služby jsou však odlišné a zákazník je tak úmyslně uváděn v omyl, sdělil mluvčí Aliatelu Pavel Kaidl. Telecom považuje žalobu za neopodstatněnou.
Reklamní leták porovnává cenový program pro přímé připojení u programů Českého Telecomu a cenový program pro nepřímé připojení u programů Business Call Smart společnosti Aliatel. Leták tak podle Aliatelu srovnává dvě odlišné služby, které jsou bez znalosti detailních souvislostí pro běžného uživatele jen obtížně porovnatelné. „Na odlišnosti služeb přitom leták nijak neupozorňuje,“ tvrdí alternativní operátor.
Podle mluvčího Telecomu Vladana Crhy je srovnávací kampaň v pořádku. „Rozhodně není fakticky nesprávná, jsou tam naprosto správná čísla,“ řekl Crha. Podle něj na zmíněnou reklamu podával již jeden alternativní operátor stížnost k radě pro reklamu. Byla však zamítnuta jako neopodstatněná.
Aliatel však tvrdí, že Český Telecom ve své vzorové kalkulaci použil kombinaci cenových plánů, které by si racionálně uvažující zákazník rozhodně nezvolil. „Cena řešení od společnosti Aliatel tak byla v účelovém srovnání Českého Telecomu uměle navýšena a znevýhodněna,“ uvedl Aliatel.
Podle mluvčího Telecomu srovnává reklama dva způsoby telefonování prostřednictvím dvou různých firem a poukazuje na to, kde může zákazník ušetřit.
Od loňského roku mají zákazníci Českého Telecomu možnost přesměrovat svá odchozí volání přes sítě alternativních operátorů. I když podepíší s vybraným alternativním operátorem smlouvu o využívání jeho služeb, zůstávají ve smluvním vztahu s Českým Telecomem, kterému platí paušální poplatek.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.