Aliatel chce rozšířit žalobu na Telecom, obrátí se na ÚOHS

14. 7. 2004 13:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Telekomunikační firma Aliatel chce rozšířit žalobu, kterou podala na Český Telecom kvůli údajné klamavé reklamě srovnávající služby obou firem. Zároveň se chce obrátit na antimonopolní úřad s tím, že Telecom zneužívá dominantní postavení na trhu, uvedl marketingový ředitel Aliatelu Petr Štajner.
Aliatelu se nelíbí reklamní kampaň, ve které Telecom srovnává svou nabídku se službami alternativního operátora. Telecom jednak rozeslal zákazníkům Aliatelu letáky se srovnáním a později začal inzerovat v novinách. Aliatel nejdříve u soudu požadoval zákaz letákové akce a nyní chce i stažení inzerce v novinách a veřejnou omluvu. Zároveň podá návrh na předběžné opatření, které by kampaň okamžitě zastavilo. První návrh soud zamítl pro formální nedostatky.
Srovnání služeb v reklamní kampani Telecomu uvádí zákazníky podle Aliatelu v omyl. Reklamní leták porovnává cenový program Telecomu a program Aliatelu Business Call Smart, který využívá takzvanou volbu operátora. Podle Štajnera reklama srovnává dvě odlišné služby. Zatímco u Telecomu jde o službu pro velké klienty, u Aliatelu je nabídka určena pro malé a střední podniky. navíc nepočítá s vyčerpáním volného kreditu hovorného, který zákazník získá s paušálem u Telecomu.
„Někteří zákazníci, kteří prostřednictvím volby operátora využívají naše služby, se pod dojmem reklamy k Telecomu vrátili,“ uvedl Štajner.
Podle mluvčího Telecomu Vladana Crhy je srovnávací kampaň v pořádku. „Reklamní kampaň je fakticky zcela správná a popisuje naprosto reálnou situaci,“ řekl. Reklama podle něj srovnává dva způsoby telefonování prostřednictvím dvou různých firem a poukazuje na to, kde může zákazník ušetřit. „Podle našich průzkumů zhruba tři čtvrtiny uživatelů volby či předvolby operátora nevyužívají volný kredit hovorného,“ dodal Crha.
Od loňského roku mají zákazníci Českého Telecomu možnost přesměrovat svá odchozí volání přes sítě alternativních operátorů. I když podepíší s vybraným alternativním operátorem smlouvu o využívání jeho služeb, zůstávají ve smluvním vztahu s Telecomem, kterému platí paušální poplatek.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.