Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Změna DPH připravila kabelové televize o zákazníky

Redakce MAM24. 6. 2004

Zdražení kabelové televize, které zapříčinilo přeřazení této služby z pětiprocentní do 19procentní sazby daně z přidané hodnoty, odradilo poskytovatelům část zákazníků. Někteří lidé se vracejí k příjmu televizního signálu přes klasickou anténu. Mnoho jich ale není, lidé spíše šetří tak, že zvolí levnější programovou nabídku, vyplývá z ankety ČTK. Některé firmy se také snaží kompenzovat zdražení zkvalitněním služeb.
Pražské kabelové společnosti v květnu kvůli zvýšení DPH zvedly ceny svých základních nabídek o 11 až 13 procent. Naopak zhruba o 2,5 procenta kvůli snížení základní sazby daně z 22 na 19 procent zlevnilo připojení na internet. Větší zájem o internet tak částečně kompenzoval úbytek odběratelů kabelové televize.
Malé kabelové televize působící v krajích se snaží udržet zákazníky i na úkor nižších zisků. Kabelová televize v Ostrově na Karlovarsku zdražení alespoň částečně kompenzovala přidáním dalších programů. Firma Noel, která provozuje kabelovou televizi v asi dvacítce obcí převážně na Hodonínsku, větší odliv klientů zatím nepocítila. Velký zájem je podle zástupců společnosti zejména o provozování informačních kanálů. Malé obce totiž chtějí své obyvatele informovat o dění v místě a firma navíc zabezpečuje pro obce i systém varování obyvatel.
V Ústeckém kraji si lidé stěžují především na kabelovou televizi Karneval. Nelíbí se jim cena ani kvalita příjmu. Například v Litvínově zaplatí uživatel Karnevalu za nabídku 33 televizních programů 499 korun měsíčně, od roku 2000 tak cena postupně vzrostla o 310 korun. Manažeři Karnevalu však považují ceny za přiměřené poskytovaným službám a po technické stránce je prý už všechno také v pořádku.
Jen k pozvolnému zvyšování cen přistupují lokální poskytovatelé ve Zlínském kraji. Například společnost NTV Cable, jejímž vlastníkem je město Napajedla, zdražila za šest let o zhruba 50 korun a základní nabídka s 23 programy stojí 131 korun. “Zdražení bylo poslední kapkou. Stále jsem se rozmýšlela, jestli kabelovku zrušit, teď mám jasno,” řekla mladá žena v Liberci. Přiznala, že má službu předplacenou, ale pak ji zruší. “Myslím, že programy, které chytím běžně na společnou anténu mi stačí a alespoň mi odpadnou starosti s tím, jak dostat děti od televize,” poznamenala. Opačný názor má Petra Karpíšková z Ostravy. “Těch pár korun navíc za to stojí, ztratí se mezi dalšími poplatky. Manžel má sport, děti pohádky a já klid,” řekla.
Problém ze zákonem má zřejmě kabelová televize Elektronika Olomouc. Podle České obchodní inspekce (ČOI) porušila zákon o ochraně spotřebitele, když v červnu zvýšila poplatky a po některých klientech požadovala platby za služby měsíc dopředu. Za porušení zákona může dostat až milionovou pokutu.

×

Poslanci budou šetřit okolnosti arbitráže s CME do konce roku

Starší článek

Mobilní on-line hry si již zahrálo kolem 80 000 Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více