Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem o mobilní telefony s hrami se proti loňsku zdvojnásobil

Redakce MAM2. 6. 2004

Zájem o mobilní telefony, které umožňují hrát tzv. java hry, se na začátku letošního roku proti loňsku zdvojnásobil. Podle Roberta Stránského z analytické společnosti GfK se přitom za celý loňský rok téměř polovina mobilů prodávala s prostředím java. Celkem se v roce 2003 na českém trhu prodalo kolem 1,7 milionu mobilních přístrojů.
I když ne každý uživatel mobilního telefonu s javou hry stahuje, podle informací operátorů zaznamenal podobný růst i počet aktivních hráčů. Jejich skupina se pohybuje v desítkách tisíc.
Počet aktivních hráčů se podle mluvčí Eurotelu Diany Dobálové za uplynulý rok několikanásobně zvýšil, což má přímý dopad i na finanční výsledky. Zatímco příjmy ze zábavních služeb přes SMS a MMS zprávy se pohybují v řádu stovek milionů korun, ostatní kategorie zábavy, kam patří i java hry, dosahují objemu v desítkách milionů. “Výnosy v loňském roce byly v řádu desítek milionů korun, pro letošní rok se dá očekávat nárůst v řádu desítek procent,” uvedl mluvčí T-Mobile Jiří Hájek.
“V letošním roce lze očekávat pozvolnou stagnaci trhu se zprávami a růst ostatních kategorií,” uvedl manažer herního portálu Geeva Miloš Endrle. Společnost Analysis podle něj odhaduje, že hráči v západní Evropě utratí v roce 2008 za mobilní hry 3,4 miliardy dolarů proti necelé miliardě loni. Z toho 80 procent mají utratit právě za stahovatelné hry.
Java hry podle analytika Atlantik FT Tomáše Gaťka tvoří významný segment takzvaných služeb s přidanou hodnotou a jejich podíl na tržbách se zvyšuje. Jelikož je trh klasického volání již nasycen, představuje tato část jeden z mála růstových potenciálů, dodal.
Uživatelé podle mluvčího Oskara Petra Šindlera nejraději hrají klasické akční střílečky, jako je Alcatraz či X-ipe. Podle Dobálové je silný zájem i o tituly, které jsou spjaty s nějakým filmem nebo knihou. Úspěch měly například hry na motivy Pána prstenů, kocoura Garfielda, Spidermana nebo populárního ruského komiksu Jen počkej. Čím dál významnější jsou i hry pro více hráčů, například wapové hry Nebe v plamenech či Duel, nebo SMS hra Legendy. Podle Hájka roste zájem i o sportovní tituly a erotické hry.
V ČR je v současnosti kolem 9,9 milionu mobilních telefonů. Na sto Čechů tak připadá kolem 97 přístrojů.

×

ČT zaplatí Kavanovi za reportáž odškodné

Starší článek

Moderátor televize NTV obětí cenzury

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více