Začíná festival Cannes Lions
Letošní ročník největšího festivalu reklamy na světě Cannes Lions, který probíhá tento týden, je výjimečný dosud největší účastí klientů. Do Cannes míří top manažeři největších světových zadavatelů, jako je Procter & Gamble, McDonald’s nebo Nokia. Podle předběžných informací M&M se však Cannes Lions žádný domácí zadavatel navštívit nechystá. Českou reklamu bude reprezentovat 58 prací, nejvíce jich je zastoupeno v kategorii tiskové a venkovní reklamy. Ze zadavatelů, kteří překračují hranice sociální nebo neziskové reklamy, je zastoupen Oskar (TV, Kaspen), Pilsner Urquell (TV, Leo Burnett), Sazka (TV, Sazka), Korunní (TV, Tanagra), Staropramen (média, Mark/BBDO), Bernard (outdoor, Euro RSCG) a <==?BI?==>Durex (tisk, McCann-Erickson). Nejvíce reklam přihlásily do soutěže Leo Burnett a McCann-Erickson (14), Tanagra (7) a Euro RSCG a Mark/BBDO (4). O zlaté, stříbrné a bronzové Lvy bude bojovat celkem 16 392 prací, což je o 14 % více než v loňském roce.
-Jindřich Jirásek-