Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Vysočina je krásný kraj. A navíc tam jsou brambory

Redakce MAM28. 6. 2004

Jenomže ještě dřív, než vám řeknu jaký je region Vysočina doopravdy, tak něco poezie. Ostatně věnovat se tomuto kraji a neznat kus hymny by byl doslova hřích. Takže:
“Jede traktor, je to Zetor,
jede do hor, orat brambor.”
Ano, tak zní text neoficiální hymny kraje Vysočina. Ten oficiální, který si pak můžete přečíst na internetových stránkách tohoto kraje, mluví o “kraji lesů a hájů, luk a pastvin, kopců a rybníků”, což je sice z ekologického pohledu krásné, ale z pragmatického pohledu zadavatele reklamy poněkud smutné. Ale zkrátka je fakt, že tento pátý největší kraj ČR se svým podílem 60,7 % zemědělské půdy a 47 % orné půdy řadí na 3. místo v ČR. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že počet zaměstnanců ekonomických subjektů na území tohoto kraje neustále stoupá, zatímco počet zaměstnanců v zemědělství a lesním hospodářství klesá. Takže ono to s tím bramborem a oráči nebude zase až tak horké.
Žádné brambory. Průmysl je tam
Na druhou stranu na každé “špatnosti” je něco dobrého, a to platí i v případě kraje Vysočina. Bonusem za to, že 40 procent obyvatel žije v obcích do 1 tisíce obyvatel, je to, že je v tomto kraji nejnižší kriminalita, relativně malý problém s nezaměstnaností a v neposlední řadě i to, že tam lidé v porovnání s ostatními kraji chodí raději a hlavně častěji do hospod.
Samotný fakt, že se lidé na Vysočině oproti běžné populaci více věnují sportu (jak aktivně, tak i pasivně) a kutilství, není sice hlavním důvodem, proč se pro tento kraj v poslední době rozhoduje řada zahraničních investorů a potenciálních zadavatelů reklamy. Jenom namátkou stojí za to připomenout, že v tomto kraji sídlí firmy jako je výrobce zdravotnických materiálů Hartmann-Rico či výrobce textilu Pleas z Havlíčkova Brodu a nebo v Jihlavě sídlící výrobce nábytku Böhm či Optokon z Jihlavy. Celkově ale na Vysočině dominuje zpracovatelský průmysl před zemědělstvím, rybolovem, dopravou a telekomunikacemi. Ale uvedené firmy jsou opravdu jen ty největší, protože oficiálně působí v tomto kraji na 90 tisíc subjektů a tento počet se neustále zvyšuje.
Jací vlastně ti “oráči” jsou?
Na otázku z mezititulku je nutné poznamenat, že především to nejsou jen “oráči”, i když je fakt, že 11 procent tamního obyvatelstva pracuje v zemědělství, což je skoro dvakrát víc než v porovnání s celostátním průměrem. S tímto bodem asi i velmi úzce souvisí skutečnost, že více než polovina obyvatel kraje Vysočina žije v rodinném domě. A o tom, že to nejsou jen “oráči”, svědčí i to, že rovných 8 procent obyvatel patří do kategorie podnikatelé, což odpovídá průměru celé České republiky.


Kraj Vysočina


Počet obyvatel: 521 212, muži/ženy: 255 803/262 156
Průměrný věk: 38,7 let
Podíl na HDP ČR: 4,25 % (ČR 100 %)
Průměrná mzda: 13 441 Kč
Nezaměstnanost: 8,32 %
50 % lidí je ve věku do 40 let, to je 1,05krát více než v populaci.
40 % lidí žije v obcích do 1 tisíce obyvatel, to je 2,33krát více než v populaci.
45 % obyvatel žije v domácnostech se 4 a více členy, to je 1,22krát více než v populaci.
8 % obyvatel jsou podnikatelé, to je 1,09krát více než v populaci.
53 % obyvatel je ženatých nebo vdaných, to je 1,05krát více než v populaci.
Jen 7 % obyvatel má vysokoškolské vzdělání, to je 1,32krát méně než v populaci.
Jen 5 % obyvatel má příjem vyšší než 15 tis. Kč, to je 1,3krát méně než v populaci.
28 % obyvatel je z domácností s příjmem nad 20 tis. Kč, to je 1,25krát více než v populaci.
11 % lidí pracuje v zemědělství, to je 1,97krát více než v populaci.
54 % lidí žije v rodinném domě, to je 1,47krát více než v populaci.

×

V Praze začala konference veřejnoprávních médií o veřejné službě

Starší článek

Postup fotbalistů přidá do reklamy peníze

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více