Vysílací rada udělila ČT pokutu 100 000 za více reklamy

18. 6. 2004 10:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) uložila České televizi pokutu 100 000 korun. Důvodem pro radu bylo překročení hodinového limitu pro vysílání reklamy, který stanovuje zákon. Podle vysílací rady se tak stalo 2. února na programu ČT1, kdy byl limit překročen o 29 vteřin, tedy o osm procent. ČT v této chvíli ještě neví, zda se odvolá.
„Česká televize vyčká, až dostane písemné rozhodnutí rady, potom rozhodnutí a jeho odůvodnění projednáme,“ sdělil mluvčí veřejnoprávní televize Martin Krafl. Podle něj jsou však taková překročení výjimečná, například při přímém přenosu, kdy se posune vysílání. Za porušení pravidel pro vysílání reklamy ukládá zákon o rozhlasovém a televizním vysílání jeho provozovatelům pokutu v rozmezí 5000 až 2,5 milionu korun.
Už v únoru udělila RRTV České televizi dvoumilionové penále za odvysílání jednoho z dílů dokumentárního seriálu Fantastické obrazy. Jeho pátý díl totiž obsahoval videoklip skupiny Prodigy se striptérkou, což mediální rada posoudila jako závadné, neboť „mohl vážně narušit vývoj dětí a mladistvých“. ČT však v květnu proti rozhodnutí rady podala žalobu.
Soudně se hodlá veřejnoprávní televize bránit i proti pokutě 100.000 korun, kterou mediální rada uložila ČT v dubnu tohoto roku za „věcné pochybení ve zpravodajské relaci Události“. Loni v prosinci uvedla ČT podle rady chybnou informaci o placení zdravotního pojištění podnikateli. „Pokutu jsme zatím nezaplatili. Proti rozhodnutí rady jsme podali žalobu,“ uvedl Krafl.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.