Vysílací rada napomenula ČT i Novu za způsob vysílání reklam
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání napomenula Českou televizi i Novu za způsob, jakým byly vysílány reklamy. Rada vydala upozornění, pro každou televizi dvě, za vysílání reklamy, která “nebyla dostatečně rozeznatelná a zřetelně oddělená od ostatních částí programu”. ČT se k upozorněním nechce vyjádřit, dokud nebude mít rozhodnutí mediální rady písemně; Nova se k upozorněním vyjádří později.
“Někomu by se mohlo zdát, že upozornění je bezzubý institut, ale není. Je to jakási výstraha, potom může být udělena i pokuta,” řekl místopředseda vysílaací rady Jiří Šenkýř. Rada letos udělila České televizi tři pokuty ve výši dva miliony a dvakrát sto tisíc korun; proti dvěma pokutám se ČT brání u soudu. Nova dostala v únoru pokutu jeden milion korun.
Česká televize se podle jejího mluvčího Martina Krafla k vydaným upozorněním nechce vyjadřovat do doby, než dostane tato upozornění v písemné podobě.
Podle Šenkýře se mediální rada v poslední době více zaměřila právě na vysílání reklam. Od začátku května na posledních čtyřech zasedáních rada vydala celkem pět upozornění ČT a tři Nově a zahájila pět správních řízení – dvě s ČT a tři s Novou, jedno z nich již však zastavila.
Výsledkem správního řízení může být právě pokuta. Za porušení pravidel pro vysílání reklamy ukládá zákon o rozhlasovém a televizním vysílání jeho provozovatelům pokutu v rozmezí 5000 až 2,5 milionu korun.