Cestu českých hokejových reprezentantů do čtvrtfinále letošního mistrovství světa sledovalo více televizních diváků než podobnou pouť jejich fotbalových kolegů do semifinále evropského šampionátu. Vyplývá to z údajů o sledovanosti utkání, které získala Česká televize na základě peoplemetrového měření.
Sedm utkání českých hokejistů na světovém šampionátu, který se konal v Praze a v Ostravě, vidělo na televizních obrazovkách v průměru 1,84 milionu diváků, tedy 21,6 procenta dospělé populace. Čtyři dosud odehrané zápasy fotbalistů na Euru zhlédlo v průměru 1,61 milionu diváků, tedy 19 procent dospělých.
Nejméně atraktivním utkáním domácího mužstva byl pro televizní diváky na MS v hokeji osmifinálový duel s Rakouskem, který sledovalo 1,37 milionu lidí. To ale bylo o 128 000 diváků více než při úvodním zápasu fotbalistů s Lotyšskem na ME a jen o 79 000 diváků méně, než kolik jich sledovalo dramatické měření sil s Nizozemskem. Zápas, v němž čeští fotbalisté obrátili stav z 0:2 na 3:2, totiž vidělo 1,45 milionu diváků.
„Tréninkovou“ kanonádu českých hokejistů v utkání s Kazachstánem (7:0) zato v dubnu sledovalo na ČT 1,62 milionu lidí. Klání českých a německých fotbalistů pak v červnu sledovalo přibližně stejně diváků jako dubnové hokejové utkání Česka s Lotyšskem (1,77 milionu).
Nejvíce diváků při MS v hokeji přilákala čtvrtfinálová bitva mezi domácím týmem a mužstvem Spojených států, kterou vyhráli Američané na samostatné nájezdy. Přenos sledovalo v průměru 2,7 milionu diváků, tedy téměř třetina dospělých.
Ze zápasů české reprezentace na Euru zatím nejvíce táhlo čtvrtfinále s Dánskem – to vidělo 1,98 milionu diváků. Sledovanost českého fotbalového týmu však zápas od zápasu roste, a dá se proto předpokládat, že při čtvrtečním semifinále Česka s Řeckem bude toto číslo opět vyšší.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?