Viacom nabídl 309 milionů eur za německou hudební stanici Viva

24. 6. 2004 11:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Americký mediální konglomerát Viacom, který vlastní hudební stanici MTV, nabídl 309 milionů eur (asi deset miliard Kč) za německý konkurenční kanál Viva Media. Za jednu akcii Američané nabízejí 12,65 eura. Viva s nabídkou na převzetí souhlasí.
O chystaném převzetí se už delší dobu spekulovalo a zástupci Viacomu potvrdili, že už na ně akcionáři Vivy převedli kolem 75,8 procenta akcií. Podle pozorovatelů je ale pravděpodobné, že spojení se budou snažit zabránit regulační orgány.
Akcie německého podniku na oznámení reagovaly pětiprocentním růstem a dostaly se na 12,60 eura. Za poslední rok akcie Vivy už více než zdvojnásobily svou hodnotu, protože o fúzi či převzetí se začalo spekulovat už dříve. Dnešní nabídka znamená prémii 21 procent proti tříměsíčnímu průměru před tím, než Viacom předložil nabídku.
Viva nyní hospodaří se ztrátou, Viacom si ale jejím převzetím upevní pozici na evropském trhu. V Německu se americký podnik stane klíčovým hráčem na trhu hudební televize. Majiteli německé Vivy jsou firmy Time Warner a Vivendi Universal.
Viva doplatila na pokles reklamního trhu v Německu. Například reklama v televizi od roku 2000 klesla zhruba o 20 procent, což vyústilo ve ztrátu, která v případě Vivy v loňském roce dosáhla asi 4,4 milionu eur. Tržby činily 114 milionů eur, píše agentura Reuters.
Pozorovatelé očekávají, že největší hudební vydavatelství i německé televizní stanice se proti chystanému sloučení postaví a začnou si stěžovat u antimonopolních úřadů. Viacom by totiž díky převzetí Vivy mohl mít značný vliv na to, jaké reklamní spoty se budou vysílat na německém reklamním trhu.
Viva Media vysílá od roku 1993, kdy se objevila jako protipól stanice MTV. Zaměřuje se více na německou hudební scénu, kterou MTV často opomíjela. Viva má dva kanály, které mají na trhu podíl kolem 3,2 procenta v relevantní věkové skupině 14 až 29 let.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.