Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Viacom nabídl 309 milionů eur za německou hudební stanici Viva

Redakce MAM24. 6. 2004

Americký mediální konglomerát Viacom, který vlastní hudební stanici MTV, nabídl 309 milionů eur (asi deset miliard Kč) za německý konkurenční kanál Viva Media. Za jednu akcii Američané nabízejí 12,65 eura. Viva s nabídkou na převzetí souhlasí.
O chystaném převzetí se už delší dobu spekulovalo a zástupci Viacomu potvrdili, že už na ně akcionáři Vivy převedli kolem 75,8 procenta akcií. Podle pozorovatelů je ale pravděpodobné, že spojení se budou snažit zabránit regulační orgány.
Akcie německého podniku na oznámení reagovaly pětiprocentním růstem a dostaly se na 12,60 eura. Za poslední rok akcie Vivy už více než zdvojnásobily svou hodnotu, protože o fúzi či převzetí se začalo spekulovat už dříve. Dnešní nabídka znamená prémii 21 procent proti tříměsíčnímu průměru před tím, než Viacom předložil nabídku.
Viva nyní hospodaří se ztrátou, Viacom si ale jejím převzetím upevní pozici na evropském trhu. V Německu se americký podnik stane klíčovým hráčem na trhu hudební televize. Majiteli německé Vivy jsou firmy Time Warner a Vivendi Universal.
Viva doplatila na pokles reklamního trhu v Německu. Například reklama v televizi od roku 2000 klesla zhruba o 20 procent, což vyústilo ve ztrátu, která v případě Vivy v loňském roce dosáhla asi 4,4 milionu eur. Tržby činily 114 milionů eur, píše agentura Reuters.
Pozorovatelé očekávají, že největší hudební vydavatelství i německé televizní stanice se proti chystanému sloučení postaví a začnou si stěžovat u antimonopolních úřadů. Viacom by totiž díky převzetí Vivy mohl mít značný vliv na to, jaké reklamní spoty se budou vysílat na německém reklamním trhu.
Viva Media vysílá od roku 1993, kdy se objevila jako protipól stanice MTV. Zaměřuje se více na německou hudební scénu, kterou MTV často opomíjela. Viva má dva kanály, které mají na trhu podíl kolem 3,2 procenta v relevantní věkové skupině 14 až 29 let.

×

MasterCard International získala zlatou EFFIE v kategorii Mezinárodní kampaně

Starší článek

Posvítí si internet na print?

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více