V on-line nákupech dominují muži
Téměř 70 % aktivních uživatelů českého internetu má zkušenosti s nákupem zboží či služeb přes internet. Podle dalších zjištění z výzkumu společnosti United Interactive ze začátku letošního června využila v průběhu posledních 3 měsíců internet pro on-line nákup skoro třetina respondentů. Výrazně aktivnější v nákupech jsou muži (57 %) než ženy (43 %). V posledním kvartále vydalo za on-line nákupy více než 5 tisíc korun 32 % uživatelů internetu, více než 20 % naopak neutratilo více než jeden tisíc korun. Většina uživatelů internetu (83%) má s on-line nákupem převážně pozitivní či zcela pozitivní zkušenosti.
Nejčastěji se na síti nakupují knihy, CD, DVD a videokazety. Roste nákup elektroniky a hardware. Nejčastěji se platí dobírkou (66 %) nebo převodem z účtu (31 %).
“Éra, kdy internet sloužil pouze jako zdroj informací o výrobcích a službách, se pomalu začíná lámat. Podle našich odhadů by se do dvou let měl český internet stát rovnocenným maloobchodním kanálem nejen pro drobný artikl, ale také pro nákladnější zboží,” domnívá se Martin Hošek z United Interactive.
United Interactive provádí výzkumná šetření v rámci panelu aktivních uživatelů českého internetu, tzv. United Panel. Pracuje s výběrovým souborem 1189 aktivních uživatelů českého internetu (tj. uživateli, kteří využívají internet alespoň jednou týdně).
-sch-