Uživatelé mobilů ve středoevropském regionu loni utratili za zprávy 1,2 mld. USD

23. 6. 2004 11:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Uživatelé mobilních telefonů v 11 zemích střední a východní Evropy včetně České republiky loni utratili za posílání textových zpráv SMS a multimediálních MMS 1,2 miliardy USD, tedy zhruba 32 miliard korun. Trh, který loni čítal 45 milionů uživatelů, má stále růstový potenciál. Během pěti let by se měly výdaje v této oblasti zvýšit 2,5krát na 2,9 miliardy dolarů, uvádí studie analytické společnosti IDC.
Podle studie se SMS užívá běžně v ČR a Slovinsku, kde se vybavenost mobilními telefony blíží nebo již je na úrovni nasycení. Naproti tomu v Polsku je rozšířenost mobilních telefonů o mnoho nižší a v roce 2003 použila nějakou formu SMS méně než polovina populace. Přesto lidé v zemi odeslali nejvíce textových zpráv. Chorvatsko mělo zase nejvyšší měsíční průměr zaslaných SMS na uživatele. V Rumunsku se rovná průměrné použití SMS na osobu za měsíc pouze třetině užití ve Slovinsku a pětině užití v ČR.
Počet mobilů s podporou MMS stále ještě v regionu nedosáhl rozhodující hranice, která je nezbytná pro rozšířené využívání této služby. Nicméně v několika dalších letech IDC čeká výrazné rozšíření MMS služeb s tím, že jejich podíl na celkových výnosech z posílání zpráv dosáhne do roku 2008 až 40 procent, uvedl analytik IDC Artur Ludwiczynski.
IDC zkoumala mobilní trhy v Bulharsku, Chorvatsku, ČR, Estonsku, Maďarsku, Litvě, Lotyšsku, Polsku, Rumunsku, Slovensku a Slovinsku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.